Dobre opisy produktów – co to właściwie znaczy? Opis, który ma spełniać swoje zadanie, czyli przyciągać klientów i zachęcać do zakupu, musi czytelny, ciekawy i użyteczny dla odbiorcy oraz przyjazny dla wyszukiwarek. Jak to osiągnąć? Pamiętaj, że potencjalny klient, kupując coś online, nie ma możliwości dotknięcia produktu i obejrzenia go na żywo – opisuj więc produkty tak, by odbiorca miał wrażenie, że ma daną rzecz tuż przed sobą.

Aby stworzyć opis, który będzie sprzedawał [KLIK], posługuj się językiem korzyści, nie używaj ogólnych, nic nieznaczących określeń, odnoś się do konkretnych cech. Nie rozwlekaj niepotrzebnie opisów, niech będą ciekawe i przyjemne w odbiorze, ale jednocześnie zwięzłe i rzeczowe. Pisz poprawną polszczyzną i wplataj w opisy słowa kluczowe. No właśnie – słowa kluczowe. Jak ich używać, by uzyskać oczekiwany efekt?

Od szczegółu do ogółu

W sieci znajdziesz dziesiątki narzędzi, zarówno tych darmowych, jak i płatnych, które pomogą Ci dobrać najtrafniejsze frazy kluczowe. Możesz również sprawdzić, jakich fraz używa konkurencja oraz wziąć pod uwagę to, co podpowiada wyszukiwarka Google, kiedy wpisujesz główny profil działalności sklepu internetowego.

Wybierając frazy do konkretnego opisu, nie skupiaj się wyłącznie na tych ogólnych (np. telewizor Full HD) – wykorzystaj również szczegółowe frazy, jak np. konkretny model opisywanego modelu telewizora.

Opisy produktów: jak używać słów kluczowych

SEO copywriting: jak pisać opisy produktów z użyciem słów kluczowych

Odmiana fraz kluczowych

Bardzo długo w różnego rodzaju poradnikach dotyczących SEO copywritingu krążyła opinia, że fraz kluczowych nie należy odmieniać. Efektów takiej szkoły nie trzeba było daleko szukać – opisy produktów w co drugim sklepie internetowym były pozbawionym logiki zbiorem niepasujących do siebie haseł.

Dziś dla robotów Google (i dla odbiorców również) ważniejsze jest, by tekst był wartościowy, unikatowy i merytoryczny, a trudno napisać taki używając nienaturalnie brzmiących fraz, takich jak np. fryzjer Warszawa. Właśnie dlatego frazy kluczowe można, a nawet należy odmieniać.

Umiar

W tworzeniu opisów produktów, które mają dobrze się pozycjonować nie chodzi o to, by w krótkim tekście zmieścić jak najwięcej fraz kluczowych. Keyword stuffing, czyli właśnie nienaturalne nasycanie opisów słowami kluczowymi, jest niezgodne z regułami Google i może grozić nawet otrzymaniem kary.

W dobrym SEO copywritingu chodzi o to, by w naturalny, wynikający z logiki tekstu sposób umieścić w opisie najważniejsze frazy, które bezpośrednio nawiązują do opisywanego produktu. Ile fraz kluczowych powinno pojawić się w tekście? Nie istnieją konkretne wytyczne – doświadczony copywriter tworzący opisy potrafi z wyczuciem wpleść kluczowe wyrażenie w tekst tak, by całość miała lekkie i naturalne brzmienie.