Najtrudniejszym aspektem efektywnego prowadzenia bloga jest zdobycie grona stałych odbiorców. Wiele osób zniechęca się na samą myśl o żmudnym procesie docierania do potencjalnych czytelników i zabiegania o ich uwagę; początki nigdy nie są łatwe, jednak istnieją sprawdzone sposoby na całkiem szybkie i skuteczne poszerzenie widowni.

 

Jak promować blog?

Jak promować blog?

 

Przede wszystkim oryginalność

WordPressowych blogów jest mnóstwo, zapewne również o tej tematyce, którą podjąłeś. Postaraj się o unikalność, coś, co wyróżni cię na tle reszty. Nie jest to kwestia samego stylu pisania, ale i zdolności marketingowych. Na czym twoim czytelnikom najbardziej zależy? Czego szukają na blogach takich jak twój? Na jakich informacjach im zależy? To najważniejsze pytania, jakie każdy blogopisarz powinien zadać samemu sobie, na chwilę wyobrażając sobie, że i on jest własnym czytelnikiem.

 

Przygotuj kilka wpisów zanim zaczniesz działać

Ważne, aby dodawać posty regularnie – możesz ułożyć sobie konkretny terminarz, a potem poinformować o nim czytelników. Wówczas będą wiedzieć, by oczekiwać czegoś nowego w – dajmy na to – każdą środę, piątek i niedzielę. Wpisy nie muszą być długie (nawet lepiej, jeśli nie są); aktywny blog to aktywni czytelnicy – i na odwrót.

 

Wyjdź poza własny blog

Dobrą formą promocji jest gościnne umieszczenie artykułu na innym blogu i stronie, najlepiej mającym już własną bazę odbiorców. W ten sposób możesz zaprezentować, co masz do powiedzenia. Pamiętaj również, by strona, na której gościnnie się udzielisz, była w jakiś sposób pokrewna tematycznie z twoim blogiem.

 

Zadbaj o to, by twoje wpisy spełniały standardy SEO

Być może będą nieco trudniejsze do tworzenia (na pewno bardziej czasochłonne), ale na dłuższą metę będzie to mocno opłacalne, jako że zapewni ci wysoką pozycję w wyszukiwarce. Najczęściej odwiedzane strony to 3-4 pierwsze powiązane z danym tematem; z tego względu warto postarać się o jak najlepsze dopasowanie do google’owego algorytmu.

 

Nie zapomnij o korzystaniu z dóbr mediów społecznościowych

Grupy tematyczne, strony zaprzyjaźnionych osób czy reklama z zachętą do udostępniania – możesz to zrobić za darmo, a zyskasz pewność, że link z blogiem trafi do sporego grona odbiorców (nawet przy tendencji Facebooka do cięcia zasięgów). Możesz również założyć fecebookową stronę dedykowaną twojemu blogowi; możesz tam angażować czytelników czy wklejać odnośniki do najnowszych wpisów.