1 3000 0 120 http://projektfreelancer.pl 960 1

Artykuł sponsorowany, czyli wyższa szkoła jazdy

W ostatnich latach znaczenie content marketingu znacznie wzrosło. Treści stały się ważniejsze, zyskały na jakości i powszechnie wiadomo, że trzeba im poświęcić odpowiednią ilość uwagi.     W związku z tym copywriterzy mają o wiele więcej pracy oraz stawiane im […]

W ostatnich latach znaczenie content marketingu znacznie wzrosło. Treści stały się ważniejsze, zyskały na jakości i powszechnie wiadomo, że trzeba im poświęcić odpowiednią ilość uwagi.

 

Co powinieneś wiedzieć o artykułach sponsorowanych?

Co powinieneś wiedzieć o artykułach sponsorowanych?

 

W związku z tym copywriterzy mają o wiele więcej pracy oraz stawiane im są o wiele większe wymagania. Doczekaliśmy czasów, kiedy precle i opisy do katalogów wreszcie poszły w odstawkę i przyszło nam tworzyć o wiele bardziej wymagające treści. Jednym z najtrudniejszych zadań jest dobry artykuł sponsorowany.

 

 

Artykuł sponsorowany nie jest reklamą, opisem produktu czy case study. Jest co coś o wiele trudniejszego do napisania, ponieważ ma wywołać w odbiorcy pożądane zachowania i emocje. Najczęściej artykuły sponsorowane są traktowane jako źródło inspiracji, które budzi w odbiorcy potrzebę dokonania danego zakupy. Jest to droga, wymagająca i jednocześnie bardzo skuteczna forma, nad którą naprawdę warto trenować.

 

 

Teksty sponsorowane bardzo często jedynie nawiązują do właściwego tematu. Wśród opowieści, historii czy przydatnych rad ukryta jest nazwa marki, link do produktu czy np. informacje o składzie. Wyróżnia się trzy typy takich artykułów:

 

Artykuł reklamowy – znajdziemy w nim nazwę marki lub nazwę własną produktu. Jego celem jest zapoznanie czytelnika z daną marką/produktem i przekazanie najważniejszych informacji.

 

Artykuł nawiązujący do zlecającego – jego tematem jest zagadnienie związane z daną branżą. Jeśli np. naszym klientem jest producent pieluch dla dzieci, możemy pisać o podróży z dzieckiem, tak aby w płynny sposób nawiązać do tematu głównego.

 

Artykuł tematyczny – ma profesjonalny wydźwięk i ma fachowo opisać zagadnienie. Jako uzupełnienie tematu znajdziemy w nim do danego produktu.

 

 

Tworzenie artykułów sponsorowanych nie jest niczym łatwym. Wymaga nie tylko wiedzy o produkcie i marce, lecz także wiedzy o zlecającym i jego kliencie. Dodatkowo copywriter, który podejmuje się napisania takiego tekstu musi mieć intuicję, wyczucie i umiejętność nienachalnego przekazywani informacji. Niestety nie każdy to potrafi i czasami niemal od razu widać, że artykuł został napisany przez laika.

 

 

Oczywiście wszystkiego można się nauczyć, więc głowa do góry. Jeśli się nieco przeraziłeś powiemy Ci, że artykuły sponsorowane są bardzo dobrze opłacane. Warto więc popracować nad swoim warsztatem i poćwiczyć. Klienci chętnie zamawiają tego typu treści, ponieważ są one wartościowe dla odbiorców oraz skutecznie pomagają w link buildingu i promocji marki. Artykuły sponsorowane pojawiają się w portalach informacyjnych, serwisach branżowych oraz blogach. Blogerzy, którzy mają setki tysięcy UU decydują się na publikację ciekawych i wartościowych artykułów sponsorowanych bez większych oporów. Jeśli nauczysz się tworzyć naprawdę dobre teksty, na pewno nie będziesz narzekał na brak zleceń.

Copywriter
Poprzedni Post
Jak stworzyć statyczną stronę w WordPressie?
Statyczna strona gł...
Nauka HTML I CSS
Następny Post
5 źródeł do nauki...
0 Komentarze