Copywriting to ciężki kawałek chleba. Wiedzą o tym zarówno Ci, którzy zrealizowali już dziesiątki projektów, jak również Ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z tworzeniem kontentu.

 

Jakie błędy popełniają copywriterzy?

Jakie błędy popełniają copywriterzy?

 

Rosnące wymagania klientów, niskie stawki, duża konkurencja i ciągły brak czasu. Brzmi znajomo? To problemy, na które napotkał chyba każdy copywriter. Jeśli chcesz być naprawdę dobry, musisz sobie nie tylko z nimi doskonale radzić. Ważne jest, abyś unikał błędów, którzy nagminni popełniają koledzy „po fachu”.

 

Problem z komunikacją

 

Wielu „copy” ma problem z płynną komunikacją z klientem. Problemy pojawiają się już na etapie ustalania szczegółów i nie mówimy tutaj wyłącznie o wynagrodzeniu. Często brakuje przedyskutowanie tematu, sprawdzenia oczekiwać klienta czy porównania „wizji”. W efekcie powstają teksty, których klient nie chce zaakceptować. Jeśli chcesz stworzyć naprawdę dobry kontent, nie bój się pytać. Im więcej dowiesz się na początku, tym twoja praca będzie bardziej precyzyjna.

 

„Święte” słowa kluczowe

 

Obecnie teksty tworzone są nie tylko dla użytkowników, lecz także dla wyszukiwarek i wie o tym każdy copy. Umieszczenie słów kluczowych w sposób naturalny w tekście to prawdziwa sztuka, którą posiada niewielu copy. W sieci nie brakuje tekstów, które tworzone są byle jak, oraz w których znajdują się np. nieodmienione słowa kluczowe. Niestety nie jest to domena wyłącznie początkujących. Pamiętaj, że słowa kluczowe są ważnie, ale nie najważniejsze. Zaufanie, prestiż i pozycja strony budowane są przede wszystkim jakością, a tekst ma na nią bezpośredni wpływ.

 

Zaklęcia rodem z telezakupów

 

Nadal wielu copywriterów opiera swoje prace o używanie zaklęć i frazesów. „Firma z tradycjami”, „profesjonalna obsługa klienta” i „najwyższa jakość” dziś nie są już wiarygodne. Klienci oczekują konkretnych informacji i faktów, które dadzą im realny obraz firmy, a nie haseł niczym z telezakupów. Rozwiń swoją kreatywność i stwórz hasła, które naprawdę zaskoczą klienta.

 

Dzisiaj wartościowe treści naprawdę są w cenie. Jeśli zależy Ci, aby tworzyć dobry kontent, nie polegaj na schematach i przyzwyczajeniach. Ucz się, walcz ze swoimi słabościami i walcz z błędami, które często popełniasz. Jeśli zbudujesz swoją renomę i pozycję, żadna konkurencja nie będzie Ci straszna 🙂