Już na samym początku lojalnie uprzedzamy: persona to nie jest Twój zleceniodawca, który płaci i jest dla Ciebie na etapie tworzenia najważniejszy.

 

Kim jest persona?

Kim jest persona?

 

Jest to klient Twojego klienta, czyli osoba, dla której tak naprawdę piszesz. Chodzi tu o idealnego odbiorcę, który tylko spojrzy i od razu kupi. Odpowiednie cechy, wygląd, miejsce zamieszkania, grubość portfela czy liczba dzieci. Im dokładniej piszesz swoją personę, tym łatwiej będzie Ci stworzyć to, czego naprawdę wszyscy potrzebujecie.

 

 

Korzyści na miarę potrzeb

 

Mając obraz persony możesz mówić jej językiem i znaleźć korzyści, które są dla niej istotne. Znasz wiek klienta docelowego? Bez problemu dostosujesz język i na stronie z poradnikiem komputerowym dla emerytów nie będziesz używać slangu. Wiesz, że ma ok. 40 lat, czwórkę dzieci i mieszka w małym mieście? Zaproponujesz wtedy ekonomiczne opakowanie proszku zamiast małych i drogich pojedynczych saszetek. Rozumiesz, o co chodzi?

 

 

Nieskończona inspiracja

 

Jeśli wiesz dla kogo piszesz, łatwiej ci stworzyć coś, co go zainteresuje. Znając grupę docelową możesz ustalić tematy, które będą wydawały się ciekawe, pomocne i wartościowe. Nie oszukujmy się: nastolatki nie interesują się wybawianiem plam z czerwonego wina, a młodzi biznesmeni nie są stałymi klientami antykwariatów i pchlich targów. Dzięki personie unikniesz takich błędów.

 

 

Odbiorcy czytają Twoje treści

 

Fajnie jest wiedzieć, że stworzone treści są pomocne, podobają się i są chętnie czytane. Jeśli znasz odbiorcę, możesz stworzyć treść w taki sposób, aby spełnić jego oczekiwania. Liczba otworzeń, kliknięć i polubień będzie dla Ciebie dodatkową motywacją do lepszego pisania. Wykorzystaj do tego stworzoną personę.

 

 

Persona jest odzwierciedleniem realnego klienta. Ma swoje potrzeby i marzenia, jednak one cały czas się zmieniają i ewoluują. Bardzo często zmienia zdanie, wybiera produkty konkurencji i szuka nowości. Pamiętaj, aby dzięki niej przywiązać swoich klientów do marki i zyskać ich zaufanie. Zapewnij jej odpowiednie informacje, rozwiewaj jej wątpliwości i przede wszystkim nie pozwól, żeby się znudziła. Takie podejście pozwoli Ci tworzyć ciekawsze i bardziej angażujące treści, które po prostu same sprzedadzą produkt.

 

 

Mamy nadzieję, że już teraz wiesz, że Persona jest najważniejsza i musisz zrobić dosłownie wszystko, aby się z nią zaprzyjaźnić. Nikt nie mówił, że będzie łatwo i lekko. Jeśli jednak Ci się uda, efekty będą naprawdę zaskakujące.