Kontynuując wątek monitoringu marki, skupmy się na funkcjonalności Brand24. Jak wspomniałem w poprzednim poście, jest to narzędzie, którego celem jest ułatwienie monitoringu.

 

Jak monitorować markę?

Jak monitorować markę?

 

Monitorowanie Marki

 

Jego podstawową opcją jest śledzenie wzmianek o naszej firmie/produkcie/osobie. Dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie sprawdzić popularność wypowiedzi o naszej osobie. Jesteśmy również w stanie sprawdzić, w jakich okolicznościach pojawiały się wspomniane wzmianki.

Dzięki odpowiednim ustawieniu filtrów możemy sprawdzić także sam kontekst wypowiedzi oraz otrzymywać powiadomienia na e-maila, kiedy takowa wzmianka się pojawi. Dla przykładu możemy ustawić filtr, który powiadomi nas o negatywnych/pozytywnych wypowiedziach o naszej osobie na portalach powyżej 1000 użytkowników.

 

Zobacz także: Dlaczego warto monitorować markę

 

 

Zastosowanie Filtrów

 

Monitorować możemy nie tylko same wzmianki o naszej marce/osobie. Dzięki umiejętnym ustawieniu filtrów, jesteśmy w stanie sprawdzić nawet wypowiedzi o np. Lidlu w kontekście biedronki.

Jest to niezwykle przydatna informacja, gdyż możemy się dowiedzieć, jak jesteśmy postrzegani w opinii konsumentów. Możliwości jest bardzo wiele, w zależności od branży / wykupionego abonamentu oraz celów.

 

Niestandardowy Monitoring

 

Poza monitoringiem naszej marki/osoby, powinniśmy rozważyć również inne zastosowania Brand24 (bogatszy pakiet abonamentu). W przypadku, gdy pomimo zastosowania różnych konfiguracji słów kluczowych oraz kontekstów, możemy się skupić na konkurencji. Przykładowo możemy ustawić bezpośrednie hasła monitorowania jako konkurencja.

Dla przykładu Lidl mógłby stworzyć cały filtr z hasłami pod biedronkę. Po co miałby to robić? Wykorzystując te same filtry, w kontekście swojej marki i konkurencji, mógłby sprawdzić kanały, w których dominuje konkurent, i gdzie powinni jeszcze się znaleźć, a co mogą odpuścić.

 

Podsumowanie

 

Brand24 daje nieograniczone możliwości manewrowania filtrami. Jedynym 'ograniczeniem’ są różnice abonamentowe. Przestrogą dla początkujących powinien zostać filtr, który określa typ wypowiedzi pozytywy-negatywny. Mimo wszystko jest to system, który czasem nie jest w stanie rozróżnić przykładowej ironii.