customer

Jakiś czas temu pisałam już o personie, którą trzeba stworzyć, aby wiedzieć kto jest klientem produktu, który sprzedajemy. Ustalenie persony to nie wszystko. Kolejny trik, aby trafić do odbiorcy to posługiwanie się jego językiem. Jeśli piszemy do nastolatków z młodzieżowego serwisu randkowego to logiczne jest, że będziemy posługiwać się językiem dość prostym z elementami slangu młodzieżowego. Pisząc teksty dla strony sprzedającej rozwiązania IT na pewno powinniśmy zapoznać się ze specjalistycznym językiem technicznym, gdyż opisy usług muszą być profesjonalne. Aczkolwiek nie wczuwajmy się za bardzo, gdyż zwykły laik też może zainteresować się usługami firmy. Sztuką jest połączyć profesjonalny język  z przystępnym dla przeciętnego Kowalskiego. Dla strony www prezentującej akcesoria dla dzieci wybierzemy język delikatny, ale nie dziecięce seplenienie. Teksty muszą trafić do rodziców, a szczególnie mam. Muszą być wyważone i podkreślać wygodę oraz potrzeby dzieci, na czym rodzicom zależy najbardziej.