SEO poprawia widoczność Twojej strony internetowej. Dzięki temu odwiedza ją więcej użytkowników.

 

SEO - co to znaczy i jak wykorzystać tę funkcjonalność?SEO - co to znaczy i jak wykorzystać tę funkcjonalność?

SEO – co to znaczy i jak wykorzystać tę funkcjonalność?

 

Celem szeroko pojętego marketingu internetowego jest optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Właśnie z tego powodu powstało takie pojęcie jak SEO.

 

 

Różnice pomiędzy SEM i SEO

SEM, czyli z angielskiego Search Engine Marketing, stanowi szersze pojęcie niż SEO. Jest to bardzo liczna grupa działań promocyjnych, których celem jest poprawa widoczności konkretnej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. W skład SEM wchodzi między innymi: optymalizacja stron WWW, pozycjonowanie oraz kampanie linków sponsorowanych. Natomiast działania SEO dotyczą przede wszystkim pozycjonowania stron za pomocą odpowiednio dobranych słów kluczowych.

 

 

Jakie korzyści daje SEO?

Najważniejsze plusy pozycjonowania stron za pomocą SEO to:

 

• zwiększenie ruchu na stronie- to sprawia, że Twoją ofertą interesuje się coraz więcej osób, czyli potencjalnych klientów. Jest szansa, że teraz lub w przyszłości skorzystają z niej i kupią Twój towar albo usługę. Do szybkiego sprawdzenia ruchu na stronie służą narzędzia analityczne, na przykład Alexa lub SimilarWeb. Te programy pozwalają również na przekonanie się, czy za zwiększeniem ilości użytkowników odwiedzających stronę idzie również wzrost konwersji, które przekładają się na Twojej zyski.

 

• zwiększenie zaufania do marki- użytkownicy w większości mają zaufanie do Google oraz innych wyszukiwarek. Powszechnie społeczeństwo uważa, że strony internetowe, które są najwyżej w wynikach wyszukiwania, najbardziej zasługują na ich zaufanie. To sprawia, że potencjalni klienci klikają w nie i korzystają ze znajdujących się na nich ofert.

 

• rozwój firmy- właściwe wdrożenie SEO powoduje, że informacje znajdujące się na Twojej stronie internetowej trafiają do większego grona odbiorców. Ogromną zaletą Internetu jest to, że nie jest on ograniczony tylko do Polski, czy Europy. Dzięki temu teoretycznie możesz mieć klientów z całego świata. Daje Ci to możliwość rozwijania swojej firmy bez żadnych ograniczeń. Odpowiednie pozycjonowanie pozwala Ci dotrzeć nie tylko do klientów z Twojej okolicy, ale z całej Polski.

 

• wiedza o preferencjach klientów- pozycjonowanie stron internetowych odbywa się za pomocą odpowiednich słów kluczowych. Dzięki nim można również poznać upodobania klientów i zaobserwować, co najczęściej jest przez nich wyszukiwane w danej branży. To sprawia, że możesz dostosować swoją ofertę do zmieniających się trendów.