Chcesz być copywriterem freelancerem, któremu starcza do ostatniego? A może nawet chcesz co miesiąc oszczędzać przyzwoite sumy?
Nie uda Ci się to bez skutecznych działań marketingowych. Jak więc się za to zabrać? Odpowiedź znajdziesz poniżej.
Chcąc stale pozyskiwać nowych klientów, w pierwszej kolejności musisz wyrobić sobie nawyk codziennego odwiedzania portali ze zleceniami dla freelancerów. Możesz ustawić przypomnienia w kalendarzu. Dzięki nim nie zapomnisz o codziennym przeglądzie nowych ofert na portalach typu Useme.
Serwisy dla freelancerów to świetne źródło zleceń, ale warto pójść krok dalej — zbudować własne narzędzia marketingowe. O nich dowiesz się poniżej.
Strona internetowa — fundament działań marketingowych
Każdy copywriter freelancer powinien mieć własną stronę internetową. Jest ona nie tylko wizytówką Twojego biznesu. Jeśli zaczniesz ją pozycjonować, klienci sami będą trafiać na nią.
Czyż nie jest to cudowne? Ty zajmujesz się swoimi codziennymi obowiązkami, a klienci sami zgłaszają się do Ciebie z ofertami. Pamiętaj, że działania SEO są czasochłonne. Jeśli czytasz ten artykuł — a nie masz jeszcze swojej strony — kolejnym krokiem po jego lekturze powinno być założenie strony www.
Zakładając stronę internetową, musisz zastanowić się, na jakie frazy chcesz się pozycjonować. Jeśli Twoją specjalizacją jest copywriting dla branży nieruchomości, musisz zoptymalizować ją na frazy związane z branżą. Dzięki temu klient wpisując w Google frazę “szukam copywritera nieruchomości” trafi od razu na Twoją stronę ofertową.
Pamiętaj, że teksty na każdej z podstron muszą być napisane zgodnie z zasadami, których wymaga od Ciebie wyszukiwarka Google. Na szczęście na pewno wiesz, czym jest SEO copywriting, więc nie powinno to być dla Ciebie problemem.
Wizytówka Google moja firma — magnes na lokalnych klientów
Wizytówka Google to narzędzie, które umożliwia dotarcie do klientów prowadzących działalność w Twojej okolicy. Podobnie jak w przypadku strony www, wizytówkę również trzeba odpowiednio zoptymalizować. Na szczęście w sieci jest wiele poradników pokazujących, jak się za to zabrać.
Zakładanie wizytówki GMF jest naprawdę prostym zadaniem, a jego efekty szybko zauważalne. Największą zaletą tego narzędzia jest bezpłatność. Założenie wizytówki jest w pełni darmowe. Nie warto więc rezygnować z tego sposobu dotarcia do klientów.
Budowanie marki osobistej dzięki mediom społecznościowym
Wiele osób skutecznie prowadzi swoją działalność promocyjną w mediach społecznościowych. Nie mówimy tutaj wyłącznie o Facebooku czy Instagramie. Warto też — a może i przede wszystkim — postawić na Linkedin.
Linkedin to biznesowa platforma, na której na 100% są obecni Twoi klienci. Również musisz tu być. Obecność na LI jest wartością samą w sobie. Wiele osób zainteresowanych nawiązaniem współpracy z copywriterem przegląda portal w celu nawiązania współpracy.
Oczywiście nie musisz się ograniczać tylko do założenia profilu. Możesz LI wykorzystać do budowania własnej marki eksperckiej. Publikowanie treści, które będą w oczach użytkowników wartościowe, sprawi, że zbudujesz rozpoznawalną markę w tym serwisie.
Prezentacja swoich osiągnięć
Ten element nie wpływa na liczbę osób, które poznają Twoją markę. Jest on ważny z innego powodu — może pomóc klientom w podjęciu decyzji na temat współpracy z Tobą. Prezentując swoje teksty, musisz udowodnić im, że jesteś osobą kompetentną.
Jest kilka sposobów na pokazanie swoich dotychczasowych tekstów.
- Google Drive: możesz wszystkie swoje teksty umieścić w folderach na chmurowym dysku Google. Gdy określona firma będzie chciała zobaczyć Twoje teksty, wtedy tylko udzielisz im dostępu do określonego folderu z interesującymi ich tekstami.
- Linki do publikacji: idealnie, jeśli Twoje teksty są już opublikowane na stronach klientów. Wtedy tylko wysyłasz linki do nowych klientów.
Pamiętaj, że prezentując teksty napisane dla innych klientów, warto zapytać ich o zgodę na taką prezentację. Nie wchodząc w zawiłości prawne, warto mieć tutaj jasną sytuację.
Mamy nadzieję, że już wiesz, jak zwiększyć swoją skuteczność marketingową na wymagającym rynku freelancerskim. Jeśli jeszcze nie masz swojej strony www i wizytówki GMF, sugerujemy zająć się tym od razu. Szkoda tracić okazji na zdobycie nowych zleceń.