Persona

Po uporządkowaniu miejsca pracy przechodzę do lekcji numer 4, która traktuje o sprecyzowaniu odbiorcy tekstu. Bardzo ważne jest, aby wiedzieć kim jest tzw. persona, czego oczekuje oraz dlaczego miałaby czytać twoje wypociny, a tym bardziej nabyć opisywany przez ciebie produkt.  

Pora na zadanie:
Muszę stworzyć personę dla komunikacji social media i bloga firmowego dla jednego z produktów oraz napisać pięć tematów wpisów oraz szkic komunikacji na FP.

Bardzo ciężkie zadanie. Od niecałego roku mam kontakt z marketingiem internetowym i nadal sądzę, że mam zerowe pojęcie na ten temat. Aczkolwiek, kto nie próbuje ten nie zyskuje. Do dzieła.

Wybrałam produkt: Tanie linie lotnicze podróżujące w kosmos. Koszt podróży tylko 30 euro jednak odbywa się ona bez przygotowań astronautycznych.

Kim jest odbiorca: Szalony programista, kochający przygody na granicy życia i śmierci. Brał już udział w wielkiej przygodzie “Tańczący z wilkami” oraz “Przygoda w buszu”. Poznał większą część naszej planety, nawet najdalsze i najdziksze krańce Afryki. Teraz przyszła kolej na eksplorację kosmosu. Uwielbia spontany i zazwyczaj nie zastanawia się długo, gdy pojawia się szansa szalonego wyjazdu. Oprócz gazet programistycznych posiada wszystkie numery National Geographic. Dużo “przesiaduje” w necie i ma program do blokowania reklam. Ma swoją stronę  na Facebooku. Gra w przygodowe i strategiczne gry komputerowe.

Jakie ma potrzeby: Potrzebuje ekscytacji, przygody, adrenaliny, nowych doznań, doświadczeń. Każde zdanie zawierające wymienione powyżej słowa przykuwają jego uwagę w ułamek sekundy. Nie reaguje na monotonne, migające banery w necie. Potrzebuje odskoczni od nostalgii, która panuje w jego życiu od 3 miesięcy.

Dlaczego lot w kosmos: Bo odwiedził już niemal każdy zakątek na ziemi i lubi nowości.  

Co innowacyjnego: Po pierwsze, super niska cena lotu i jako jedyni na rynku oferujemy taki produkt. Po drugie adrenalina gwarantowana, w końcu lecisz bez przeszkolenia astronautycznego, a bilet powrotny otrzymujesz gratis, jeśli przeżyjesz :p. Dostaniesz najnowszą wersję atlasu oraz film o kosmosie wydane przez NASA.

Wydaje mi się, że mój szalony programista to decydent, nabywca, ale przede wszystkim użytkownik.

Skoro wiemy, że moja persona posiada wszystkie numery National Geographic może natrafić w jednym z numerów na reklamę wycieczki życia (dokładnie wycieczka życia, bo bez przygotowania może być tą ostatnią, ale ten komentarz jest totalnie nieprofesjonalny:p)
Dodatkowo jeśli posiada stronkę www na Fb to wystarczy, że uruchomimy kampanię na Fb i bardzo prawdopodobne, że programista trafi na Fb firmy, gdzie na pierwszym miejscu przypięta jest informacja na temat wycieczki w kosmos.

 

Szkic komunikacji na FP:
– Pon i Środa – newsy ze strony NASA
– Wt i Czw – artykuły tematyczne
– Pt – tematyczne memy znalezione w sieci, memy ze zdaniami Klientów tuż po starcie oraz filmiki z wnętrza statków kosmicznych;

Tematy wpisów na FP:
– Bilet w jedną stronę!
– Niezapomniana przygoda w kosmosie.
– Rok w kosmosie – relacja NASA.
– Włosy stają dęba – tuż po starcie.
– Spraw kosmiczny prezent komuś kogo bardzo nie lubisz :D:D

Wpis ten tworzyłam przez cały tydzień, poświęcając na niego 15 min dziennie (stosunkowo bardzo długo), ale i tak uważam, że żeby stworzyć dobrą kampanię reklamową, poprowadzić blog oraz FP trzeba mieć po pierwsze talent, a po drugie poświęcić na to trochę więcej czasu. Mam nadzieję jednak, ze nie wyszło aż tak źle.