Jesteś copywriterem, więc bez wątpienia potrafisz napisać content na niemal każdy temat. Problemem w tworzeniu tekstów na zlecenie nie jest więc Twoja kreatywność, a przewidzenie, jakich informacji potrzebują czytelnicy i w jaki sposób zoptymalizować gotowy tekst, aby dotarł do jak największej liczby osób zainteresowanych danym tematem.

Narzędzia dla copywriterów: 5 źródeł danych do tworzenia wpisów

Jak korzystać z wyszukiwarki Google do tworzenia wpisów?

Oprócz copywriterskiej kreatywności potrzebne są Ci zatem jeszcze twarde dane, które pomogą stworzyć tekst odpowiadający potrzebom odbiorców. Oto 5 narzędzi, które pomogą Ci rozpoznać, czego dokładnie potrzebują czytelnicy!

 

Google: Twoje źródło informacji numer 1

Podstawowym, darmowym i łatwym sposobem na znalezienie tematów do wpisu na blogu jest użycie wyszukiwarki Google. Wystarczy wpisać kluczową frazę i przeanalizować kilka najważniejszych kwestii takich jak:

  • sugerowane wyszukiwania wyświetlane podczas wpisywania frazy w wyszukiwarkę;
  • sekcję “podobne wyszukiwania”, która wyświetlana jest pod wynikami organicznymi;
  • sekcję FAQ wyświetlaną jako element rozszerzony bezpośrednio w bezpłatnych wynikach Google.

Darmowe narzędzia do analizy zapytań i fraz dla copywriterów

Skąd wiadomo jakie trendy panują wśród użytkowników? Jak wykorzystać istniejące treści do tworzenia kolejnych wpisów na blogu? Istnieje kilka darmowych lub częściowo płatnych narzędzi, które są w stanie odpowiedzieć na te pytania, a tym samym pomóc w tworzeniu wpisów.

 

Google Trends – co czytają inni?

Google Trends to narzędzie, które pozwala ocenić, czy proponowany temat zadowoli użytkowników. W bezpłatny sposób można sprawdzić popularność danej kwestii na przestrzeni wybranego czasu. Wyświetlane wykresy mogą być sortowane według konkretnego języka i głównych regionów zapytań.

 

Google Search Console – jakie słowa wyszukują czytelnicy?

Tworząc wpisy na bloga, dobrze jest zajrzeć do wcześniej stworzonych treści. Wykorzystując darmowe narzędzie Google Search Console, można prześledzić ich skuteczność i sprawdzić na jakie frazy i zapytania wyświetlają się strony. To pozwoli na rozbudowanie wpisów o odpowiedzi na pytania, frazy poradnikowe czy frazy typu long-tail.

Narzędzia dla copywriterów: 5 źródeł danych do tworzenia wpisów

Czego szuka czytelnik? Narzędzia do tworzenia tekstów

Odpowiednia analiza raportów dostępnych w narzędziu pozwala na rozbudowę już istniejących artykułów i zebrania inspiracji do tworzenia nowych, o zbliżonej tematyce.

 

Answer the Public – o co pytają czytelnicy?

Jak wygląda mapa myśli dotycząca konkretnej frazy? Jak rozbudować temat w oparciu o oczekiwania odbiorców? Na te pytania odpowiada jedno z najskuteczniejszych narzędzi do wybierania tematów do wpisów blogowych – Answer the public.

Wystarczy wybrać kraj, język i temat, a wykres kołowy zobrazuje pytania użytkowników dotyczących danego zagadnienia, pogrupowane według podstawowych pytań (gdzie, kiedy, jak, co, dlaczego). Darmowa wersja pozwala na wyszukiwanie trzech zapytań dziennie, w wersji płatnej ich liczba jest nieograniczona.

 

Narzędzia SEO – idealne dopasowanie tematu

Chcesz przyciągnąć nowych czytelników? Wykorzystaj narzędzia SEO do znajdowania nowych tematów do wpisu. Każde z wymienionych narzędzi wskazuje popularność danej kwestii, dzięki czemu można pisać o tym, co naprawdę interesuje użytkowników i jest najczęściej wyszukiwane w wyszukiwarce Google.

 

Surfer – zoptymalizuj swoje teksty

Surfer to jedno z polskich narzędzi, które warto wykorzystać szukając inspiracji do tematu do wpisu. Po wpisaniu słowa kluczowego wyświetlają się związane z nim pytania i powiązane frazy. Oprócz tego, narzędzie daje możliwość przeanalizowania konkurencyjnych treści na dane słowo kluczowe.

Narzędzia dla copywriterów: 5 źródeł danych do tworzenia wpisów

Optymalizacja SEO i sugestie słów kluczowych

Senuto – słowa kluczowe na wyciągnięcie ręki

Senuto to jedno z najpopularniejszych polskich narzędzi, dzięki któremu można znaleźć tematy na wpis na blogu. Narzędzie ma rozbudowaną bazę słów kluczowych oraz podpowiada, których z nich użyć, by wspierać pozycjonowanie i widoczność w wynikach wyszukiwania. Pozwala prześledzić frazy wykorzystywane przez konkurencję i na tej podstawie opracować strategię przygotowywania tytułów wpisów.

W szukaniu tematów do wpisu na blogu pomocne mogą być nie tylko narzędzia, ale i inne metody takie jak komentarze czy zapytania użytkowników. Można skorzystać z grup tematycznych na social media, gdzie internauci często zadają konkretne pytania dotyczące interesujących ich treści. Warto być tam, gdzie czytelnicy szukają informacji i śledzić, jakie pytania mają mało odpowiedzi – to właśnie nisze, które możesz wypełnić!