Kolejna część o tym, jak projektować logo. Krok po kroku.

 

Tworzenie projektów logo i mocupów

Tworzenie projektów logo i mockupów

Krok trzeci: Kolor, font i inne szczegóły

 

W briefie dotyczącym twoich pomysłów powinno się nakreślić klientowi niektóre szczegóły, które powinny znaleźć się w logo, takie jak schemat kolorów czy wybór czcionki.

Jeśli klient nie ma żadnych sugestii dotyczących briefu, nadszedł czas, aby powrócić do badań rynku. Jaka jest docelowa grupa odbiorców? Jakie skojarzenia powinno wywoływać logo? Jakie kolory wybrać?

 

Kolor

Pamiętaj, że badania dotyczące psychologii kolorów mogą pomóc w podjęciu decyzji o wyborze odpowiedniej palety barw. Z książki June McLeod „Colour Psychology Today” dowiadujemy się, że kolor ma o wiele większe znaczenie niż słowa, mimo że dla wielu nie jest to aż tak istotne.

 

Więcej informacji o kolorach znajdziesz w tym wpisie 🙂

 

Fonty

Jeśli pracujesz nad projektem opartym na foncie, możesz wybrać dostępne już czcionki lub stworzyć swój własny font. Musisz jednak zapamiętać, że w logotypach składających się głównie ze czcionek umiar i minimalizm to podstawa. Logo musi być czytelne. Należy również pamiętać, że wybrana czcionka będzie mogła zostać wykorzystana w innych projektach tworzących identyfikację wizualną marki.

 

  • Fonty szeryfowe są postrzegane jako wiarygodne, formalne, eleganckie

 

  • Fonty bezszeryfowe są bardziej nowoczesne, casualowe, nieformalne

 

  • Pisanki sprawiają, że logo wygląda bardziej kreatywnie, oryginalnie, utrzymane w swobodnym stylu.

 

  • Inną możliwością jest zaprojektowanie fontów, które będą niepotarzane, spersonalizowane wykorzystuje niezwykłe cechy, takie jak znaki, kropki i dodatki

 

 

Umieszczenie zbyt wielu elementów w logo może pogorszyć jego atrakcyjność i zapamiętywanie. „Im prostszy obraz, tym łatwiej będzie go zapamiętać odbiorcom – mózg po prostu ma mniej do przetworzenia” – mówi projektant Gareth Hardy w swojej książce „Smashing Logo Design — the Art of Creating Visual Identities.”

„Simplicity is probably the attribute that goes the furthest to improving the success of a logo. Simple ideas and imagery make effective logos.”

 

 

Zobacz także: Jak projektować logo? Przewodnik krok po kroku cz.2

 

 

Krok czwarty: Mockupy i opinie na temat wstępnych projektów

Teraz, gdy masz kilka rzeczywistych możliwości, które Twoim zdaniem są najlepsze, nadszedł czas, aby przejść do następnego kroku: stworzyć mockup i wcielić projekt w życie.

 

Możesz stworzyć mockupy za pomocą papieru i ołówka, podobnie jak szkice w kroku 2, poprawić je trochę i dodać kolorów, fontów i innych szczegółów.

 

Możesz także skorzystać z programów, które pozwalają na stworzenie realistycznych mockupów. Nie zawsze wymaga to dużych nakładów czasu i wysiłku, takich jak stworzenie realnego projektu, ale powinny dać klientowi całkiem niezłe wyobrażenie o tym, jak będzie wyglądać końcowy efekt.

 

Gdy masz gotowe mockupy poproś o feedback. Opinia innych pokaże nam, czy projekt rzeczywiście jest zrozumiały i czytelny dla odbiorców. Logo możesz zaprezentować osobom, które znasz: bliskim przyjaciołom, rodzinie, lub po prostu tym, których mamy w zasięgu ręki. Ale przyjaciele i rodzina często nie są do końca obiektywni. Najlepiej jest więc uzyskać opinie od osób wpisujących się w grupę docelową, dla której projektujesz. Przeprowadziłeś już badania rynku, więc wiesz, kogo powinieneś szukać.

 

Artykuł dzięki uprzejmości: https://www.logodesign.net/ultimate-step-guide-logo-design