Zainteresowanie treściami premium wśród zleceniodawców jest coraz większe. Za wysokiej jakości teksty zapłacą kilka razy więcej niż za zwykły copywriting. Co tak naprawdę odróżnia przeciętny tekst od jakości premium? Jak ocenia się teksty dostarczane przez freelancerów w kontekście oczekiwań klientów?

Copywriting premium - co to jest i jak zacząć?

Content marketing w wersji premium

Co to jest premium content marketing i do czego służy?

Istnieją różne działania marketingowe, które służą wypromowaniu marki i podniesieniu sprzedaży, a marketing treści jest jedną z nich. Publikowanie tekstów wysokiej jakości i regularna optymalizacja pod kątem SEO jest skutecznym sposobem na dotarcie do potencjalnego klienta.
Dzięki contentowi premium można:

  • Stworzyć wizerunek firmy jako specjalisty w swojej dziedzinie
    Wysokiej jakości treści branżowe umieszczone na stronie tworzą wizerunek firmy o wysokich kompetencjach, zaznaczają przewagę nad konkurencją i profesjonalizm.
  • Przekazać informacje niedostępne w innych miejscach
    Wszelkie wiadomości, które mogą wiązać się z produktem oferowanym przez firmę warto zamieścić na stronie. Klient chętniej sfinalizuje zakup produktu lub usługi na stronie, jeśli uzyska odpowiedzi na wszytskie nurtujące go kwestie na każdym poziomie zaangażowania w zakup – od zapoznania się z produktem aż do etapu używajacego odbiorcy.
Co daje content marketing wysokiej jakości

Content marketing i content marketing premium

  • Wypozycjonować stronę
    Słowa kluczowe to już za mało, żeby strona zaistniała w wynikach wyszukiwania. Teraz liczy się jakość treści i jej przydatność dla użytkownika, dopasowana do jego intencji i atrajcyjna wizualnie – dlatego content marketing premium to również dobranie do treści medium, którego oczekuje odbiorca.
  • Podnieść konwersję
    To główny powód, dla którego tworzone są wszelkie treści marketingowe. Premium content nie jest nachalną reklamą nakłaniającą do zakupu, a sposobem, by w pośredni sposób zapoznać z produktem i zachęcić do zakupu dzięki precyzyjnemu identyfikowaniu potrzeb użytkownika i odpowiadaniem tak, aby w pełni je zaspokoić.

 

Jak powinien wyglądać premium content?

Treści premium powinny być:
1. Specjalistyczne i wyczerpujące

Treść premium tym różni się od zwykłego copywritingu, że napisana jest przez fachowca. To oznacza, że musisz mieć większą wiedzę o temacie, niż przeciętny czytelnik. Nie wystarcza również przejrzenie paru artykułów – treść premium dlatego jest taka szczególna, że research to coś więcej niż tylko przejrzenie łatwo dostępnych materiałów. Rozwiązania, o których nie pisali inni, cenne wnioski, merytoryczna wiedza to elementy, które odróżniają copywriting premium od przeciętnych tekstów.

2. Zwięzłe i przejrzyste

Obszerna wiedza na dany temat nie zawsze gwarantuje również łatwość jej przekazania. Treść premium precyzyjnie odpowiada nie tylko na pytania użytkownika, ale również dostosowuje się do jego aktualnego poziomu wiedzy, zaangażowania i potrzeb. To, czego nie widać w tekście premium na pierwszy rzut oka, to właśnie dobór właściwej formy.

Jak pisać content najwyższej jakości?

3 cechy contentu premium

Copywriter, który dopiero zaczyna naukę swojego rzemiosła nie będzie jeszcze potrzebował rozbudowanego poradnika w formacie .pdf do optymalizacji stron czy oceny wartości słów kluczowych, które zainteresują bardziej zaawansowanego autora. W jego potrzeby trafi bardziej video-tutorial prezentujący różne narzędzia pracy dla copywriterów i ich możliwości.

Jedną z umiejętności content marketera planująceog i tworzącego treści premium jest również odgadywanie, jakie medium wpasuje się lepiej w potrzeby odbiorców na różnym etapie zaangażowania.

3. Zoptymalizowane pod kątem SEO

Algorytmy Googla oceniają przydatność stron i pozycjonują je pod kątem zamieszczonej tam treści.

Oprócz odpowiednich słów kluczowych liczy się kontekst, oryginalna treść, sprawdzone i specjalistyczne informacje. Jeśli do tego treści będą dostosowane do urządzeń mobilnych, będą zawierały linki odsyłające do stron powiązanych tematycznie i odpowiednie grafiki, zwiększy się prawdopodobieństwo, że pojawią się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Premium content marketing jest na pewno bardziej wymagający do stworzenia od zwykłych treści. Jest to jednak narzędzie, które pozala skutecznie pozycjonować stronę i ściągać ruch do witryny klienta, a tym samym przełożyć się na realny wzrost zwrotu z inwestycji.