Case study w copywritingu jest znakomitym sposobem, aby pokazać potencjalnemu klientowi, jak działa biznes. Umiejętnie użyty, zachęca do zakupu usługi lub produktu o 83% lepiej niż inne metody marketingowe.
Zobacz, jak zostać copywriterem specjalizującym się w case study.

 

Co to jest case study?

Case study jest jednym z elementów storytellingu. Najczęściej opisuje historię klienta, który zmaga się z jakimś problemem. Znajduje jego rozwiązanie dzięki oferowanej przez nas usłudze lub produktowi. Rezultatem są korzyści zarówno funkcjonalne (np. naprawa auta) jak i emocjonalne (np. poczucie bezpieczeństwa).

Case study przedstawia dowody na to, że produkt lub usługa spełnia to, co obiecuje w reklamie. Czytelnik utożsamia się z głównym bohaterem, ponieważ ma podobne problemy czy potrzeby. W rezultacie podejmie działanie (np. zakup produktu lub usługi).

Dlaczego warto stworzyć case study?

Klienci nie lubią nachalnych reklam. Jak więc reklamować, aby zainteresować, skupić uwagę i skłonić do zakupu?
Na początek warto wiedzieć, że:

  • 86% klientów zanim wykupi produkt lub usługę, czyta opinie innych użytkowników
  • 91% użytkowników ufa opiniom zamieszczonym w sieci
Case study: poradnik dla copywriterów

Jak napisać case study, któe przekonuje: poradnik dla copywriterów

Co z tego wynika?
Dzięki case study zamiast samemu pisać o sobie, oddajemy głos zadowolonemu klientowi. Case study łączy treści informacyjne na temat produktu z emocjonalną opinią, która wzbudza zaufanie. Co więcej, użytkownicy sieci o wiele chętniej i dłużej spędzają czas nad treścią case study niż nad zwykłą reklamą. Dzięki temu mamy okazję zaprezentować zalety naszych produktów i więcej czasu, aby przekonać do zakupu.

Jak napisać dobre case study?

Jak każda dobra historia case study musi mieć początek, rozwinięcie i zakończenie. Brzmi jak szkolne wypracowanie? Jednak to dzięki temu treść będzie czytelna, zrozumiała i prosta w odbiorze.
Zasady rządzące skutecznym storytellingiem mówią, że case study powinno zawierać:

Z czego składa się case study? Tytuł

Tytuł case study może odnosić się do uczuć, z którymi utożsamia się czytelnik lub do rezultatów, które będzie chciał powtórzyć. Powinien również od razu sugerować pozytywne zakończenie historii. Dzięki temu już na początku możemy poinformować jakich rezultatów można spodziewać się po naszym produkcie lub usłudze.
Tytuł w formie pytania (np. Jak pomogliśmy…; Jak nasz klient wyeliminował problem…) zaciekawia i jest przynętą do dalszego czytania.

Z czego składa się case study? Nagłówek

Pod tytułem umieszczamy kilka zdań, które podsumują dalszą treść. Mają podtrzymać zainteresowanie i poinformować, czego można się spodziewać w dalszej części tekstu.

Z czego składa się case study? Opis problemu

Kolejna sekcja przedstawia bohatera case study. Opisujemy, jaki miał problem, jak mógł się z tym czuć, czy próbował już innych rozwiązań. W tej części warto opisowo przedstawić emocje jakie mogły mu towarzyszyć. Dzięki temu wzbudzimy u czytelnika empatię, przez co będzie mógł utożsamiać się z bohaterem tekstu.

Jak napisać case study, któe przekonuje: poradnik dla copywriterów

Case study: poradnik dla copywriterów

Z czego składa się case study? Rozwiązanie

Teraz mamy możliwość zaprezentowania naszej usługi bądź produktu.
Opiszmy:

  • Jak rozwiązany został problem?
  • Jakie korzyści daje nasz produkt/usługa?
  • Dlaczego jest inne niż u konkurencji? Jak działa?

W tej części warto zaprezentować twarde dane w postaci liczb. Wytłumaczmy, czym nasz produkt różni się od produktu konkurencji, dlaczego jest lepszy, jak został stworzony.

Wszytki te elementy wpływają na wiarygodność, a skoro czytelnik dotarł aż do tego miejsca, warto to (mądrze) wykorzystać.

Z czego składa się case study? Rezultat

Inaczej mówiąc: happy end. Odpowiedz na pytanie, co działo się z bohaterem case study dzięki naszemu rozwiązaniu? To miejsce, gdzie świetnie się sprawdzi odwołanie do uczuć i emocji (np. klient śpi lepiej, ponieważ jest spokojny o bezpieczeństwo dzięki skorzystaniu z naszego monitoringu).
Można tu również umieścić efekty w postaci liczb (np. wzrost sprzedaży po zastosowaniu naszego oprogramowania).

Z czego składa się case study? CTA

Wezwanie do działania powinno znajdować się zawsze na końcu case study. W zależności od oferty może to być wezwanie do zakupu, do obejrzenia strony, do zapisania się na newsletter czy do kontaktu mailowego/telefonicznego.

 

Stworzenie dobrego case study nie jest proste. Aby przekonało czytelnika musi być wiarygodne, ciekawe i odpowiadać na jego potrzeby. Warto jednak zdecydować się na tę formę marketingu, ponieważ odpowiednio napisane przyniesie większe korzyści niż konwencjonalna reklama.