Właśnie zacząłeś swoją przygodę z copywritingiem? A może jesteś już doświadczonym copy? To nie ma znaczenia. Zawsze musisz uważać, aby nie popełniać podstawowych błędów, które mogłyby zrujnować Twoją karierę.
Stworzyliśmy listę najczęstszych błędów, których należy się wystrzegać, jeśli chcesz zostać dobrym i godnym polecenia copywriterem.
1. Błędy językowe
Jednymi z najbardziej podstawowych, i od razu rzucających się w oczy, są błędy ortograficzne i interpunkcyjne. Copywriter nie może sobie pozwolić na takie pomyłki, ponieważ wygląda to bardzo nieprofesjonalnie i najprawdopodobniej odstraszy potencjalnego klienta.
2. Brak unikalności tekstów
Pójście na łatwiznę i kopiowanie całej treści z internetu nie jest dobrym pomysłem. Jeżeli nie masz czasu lub tematyka Ci nie odpowiada, lepiej nie przyjmuj zlecenia. Takie prace wyglądają bardzo niewiarygodnie i mogą Ci zaszkodzić.
3. Dopasowanie się do grupy docelowej
Copywriter zawsze musi dostosowywać treści do targetu, do którego się zwraca. Copy często o tym zapominają, a jest to niezwykle istotne. Musisz stosować odpowiedni język i styl, adekwatny do zlecenia, aby udało Ci się dotrzeć do odbiorcy tekstu.
4. Słowa kluczowe
Pamiętaj, że zbyt duża ilość słów kluczowych tylko zaszkodzi, ponieważ algorytmy Google bardziej „lubią” synonimy i odmiany. Poza tym, gęsto umieszczone powtórzenia nie wyglądają wiarygodnie.
5. Sprawdzanie swoich tekstów
Pamiętaj, że zawsze warto przeczytać ponownie swoje prace, aby znaleźć ewentualne błędy i je poprawić. Często, w natłoku innych obowiązków i zleceń, nie dostrzegamy literówek, brakujących przecinków lub nie do końca pasujących fraz i słów.
Podsumowanie
Unikanie tych błędów pozwoli Ci na budowanie rzetelności i profesjonalizmu, co na pewno będzie przyciągało klientów i nowe zlecenia. Życzymy powodzenia! 🙂