Uważasz, że w copywritingu konkurencja jest za duża i warto poszukać innej specjalizacji, aby rozszerzyć zakres usług? A może oprócz pisania postów na blog na zlecenie dla firm dostajesz coraz więcej pytań o możliwość prowadzenia również kanałów w mediach społecznościowych?

Tworzenie planów publikacji, przygotowywanie materiałów na różne kanały i przedłużanie ich „żywotności” w sieci za pomocą mądrego „recyklingu” to tylko niektóre z działań content managerów.
Jeśli więc czujesz, że przygotowanie innego rodzaju postów niż tylko teksty na blog to kierunek dla Ciebie albo szukasz nowych wyzwań i chcesz uczyć się nowych rzeczy, ten post jest dla Ciebie!

Coś innego niż blog: 15 typów treści dla freelancerów

Post na blogu jest najpopularniejszą – a jednocześnie najłatwiejszą do zrealizowania – formą contentu, który możesz wykorzystać w swoich mediach społecznościowych czy newsletterach. Nudno? Nie musisz ograniczać się tylko do tego, co znajdzie się na firmowym WordPressie.

Oto 15 innych typów treści, również pisanych, którymi możesz urozmaicić swoją komunikację z fanami.

Typy contentu dla freelancerów

Jakiego contentu warto używać?

Typy contentu dla content managerów: materiały tekstowe

Poradniki
Opracowane jako odrębne wpisy, długie i dopracowane poradniki, rankingi, porównania to treści z gatunku evergreen – czytelnicy zawsze będą ich potrzebowali i zawsze będą potrzebne. Dobrze przygotowane i regularnie uaktualniane sprawdzą się również jako baza do freebies.

Raporty
Jeśli Twój klient ma możliwość przeprowadzania badań, sondaży i gromadzenia informacji, warto przygotować z nich raport. Wzbudzi on zainteresowanie serwisów branżowych i dotrze do większej liczby odbiorców niż zwykły wpis z bloga.

Case studies
Nie tylko mają wartość informacyjną, ale mogą posłużyć jako narzędzie sprzedażowe. Przedstaw studium przypadku, problem i jego rozwiązanie – za pomocą produktów i usług klienta.

Checklisty
Lista, która zawiera punkt do sprawdzenia, przyda się w każdej branży, każdemu specjaliście: lista rzeczy do zrobienia przed rozpoczęciem współpracy, przed oddaniem projektu, przed podpisaniem umowy – postaw się w miejscu odbiorcy i pomyśl, w jakim stresującym momencie przed ważnym krokiem potrzebna mu będzie taka lista.

PDF, ebooki
Wykorzystuj materiały, które już masz! Jeśli Twój blog jest regularnie odświeżany, na pewno masz sporo wartościowego contentu. Na jego podstawie przygotuj ebook lub PDF z poradnikiem. To atrakcyjna forma, którą możesz wykorzystać również jako prezent lub wabik dla nowych klientów.

Typy contentu: jakich warto używać w pracy zdalnej?

Typy contentu dla content managerów

 

Typy contentu dla content managerów: materiały multimedialne

Webinary
Masz wiedzę, którą warto się podzielić? Chcesz spotkać się ze swoimi odbiorcami i odpowiedzieć na ich problemy? Webinarium to spotkanie na żywo, w trakcie którego możesz przeprowadzić szkolenie, wykład, prezentację czy nawet sesję Q&A.

Tutorial
Dziel się wiedzą, również o tym, jak działa produkt lub usługa klienta! Do przygotowania tutrialu często potrzebny jest tylko… komputer i program do rejestrowania działań na ekranie. Dodatkowy plus? Gotowy materiał dodasz np. na YouTube i Facebook.

Wideo
Wideo produktowe i zza kulis to obecnie najpopularniejsze gatunki tego rodzaju treści. Tu warto popracować nad jakością, ponieważ w obu przypadkach będą budowały wizerunek marki. Zaleta? Mają szanse stać się viralem.

Animacje
Świetne do materiałów typu explainer. Ich wykonanie możesz zlecić profesjonaliście lub, w przypadku krótszych i łatwiejszych materiałów, spróbować swoich sił w darmowych programach do edytowania i tworzenia animacji.

Podcasty
Podcasty biją rekordy popularności – możesz przygotować samodzielnie materiał lub zaprosić do rozmowy gości. Zaletą podcastów są mniejsze wymagania sprzętowe niż w przypadku video. Wyzwanie? Skoro nie przykuwasz uwagi odbiorcy migającym i obrazkami, treść musi być naprawdę wysokiej jakości.

 

Typy contentu dla content managerów: materiały multimedialne

Galerie, slidery, karuzelki, relacje
Nic nie zastąpi poczciwych zdjęć i grafik, które do tej pory ilustrowały wpisy na blogach, ale na media społecznościowe samo zdjęcie to trochę za mało. Wykorzystuj twórczo galerie, karuzelki i slidery, które z serii zdjęć mogą stworzyć całą historię.

Infografiki
Intrygujące, kolorowe, przystępnie prezentujące dane infografiki są wciąż popularnym typem treści. Zlec je profesjonaliście lub skorzystaj ze starannie przygotowanych templatek w programach do edycji grafik online.

Materiały do druku
Ściągawki, planery, organizery, listy to-do, checklisty – wszystko, co odbiorca może wypełnić sam i co pomoże mu rozwiązać problem, to atrakcyjna forma treści. Tabelka do podziału kosmetyków do pielęgnacji włosów, listy z przepisami, rzeczy do sprawdzenia przed początkiem roku szkolnego, plany sprzątania mieszkania – ogranicza Cię tylko wyobraźnia.

Meme
Stwórz je sam w generatorze lub wykorzystaj te, które krążą w sieci, jeśli tylko ich temat pokrywa się z Twoją branżą. Pomogą ocieplić wizerunek firmy, zachęcą do interakcji i podniosą zasięgi w mediach społecznościowych.

Umowy online dla freelancerów i ich klientów

Umowy online dla freelancerów i ich klientów