Współczynnik odrzuceń to jedna ze statystyk, którą jesteśmy w stanie znaleźć w panelu Google Analytics. Jednak co to właściwie jest?

 

Współczynnik odrzuceń w Google Analytics

Współczynnik odrzuceń w Google Analytics

 

 

Współczynnik odrzuceń w Google Analytics wskazuje nam procent osób, które zaangażowały się jedynie na naszej stronie docelowej. Co to oznacza w praktyce? Użytkownik wszedł na stronę (np. przez odnośnik), przeczytał zawartość i opuścił stronę.

 

Dlaczego współczynnik odrzuceń jest taki kluczowy?

 

Jest to jedna z metryk, która jest w stanie pomóc nam zoptymalizować naszą stronę i udostępniane treści, aby były one ciekawsze dla odbiorców. Jak można się łatwo domyślić, powinniśmy starać się, aby procent współczynnika odrzuceń był jak najniższy. W tym wypadku pomocne okaże się skorzystanie z innych statystyk, jednak to nie temat na dzisiaj.

 

Co oznacza procent odrzuceń?

 

Wysoki procent odrzuceń nie zawsze wiąże się z „sytuacją kryzysową”. W przypadku stron one page / blogów itp. sprawa wygląda trochę inaczej 😉 Więcej informacji na ten temat znajdziesz TU !