business-idea-1240825_1280

Dość niedawno zastanawiałam się co tak naprawdę może wpłynąć na sukces wypromowania danej marki? Kolejna lekcja dla początkujących copywriterów odpowiedziała mi po części na to pytanie. Mianowicie została w niej podkreślona funkcja strategii marketingowej w tworzeniu marki i reklamowaniu danego produktu firmy. I rzeczywiście jest to bardzo ważne. Strategia marketingowa firmy pomoże Ci w pisaniu tekstów dedykowanych specjalnie dla niej. Zazwyczaj firmy mają stworzoną taką strategię, ale zdarza się, że jej nie ma. Ale nie taki diabeł straszny jak go malują. Wystarczy samodzielnie stworzyć strategię, która stanie się dla nas bazą do tworzenia kolejnych tekstów dla określonego produktu. Co więcej łatwiej będzie nam wyjaśnić Klientowi, dlaczego tekst wygląda tak, a nie inaczej. Przykładowa strategia może składać się z następujących elementów:

  • nazwa/rodzaj produktu;
  • funkcjonalność marki;
  • główny klient produktu;
  • sposób komunikacji z klientem;
  • emocje, jakie możesz wywołać w komunikacie;
  • storytelling (jak powstała marka);
  • opowieść jaką można przekazać klientowi;
  • określenie, czego się nie sprzedaje;
  • sprawdzenie jak sprzedaje konkurencja – ich komunikaty;

Warto poświęcić ten dodatkowy czas i sporządzić krótką strategię, a dalsza praca na pewno będzie bardziej efektywna.