Prowadzenie bloga to nie tylko tworzenie ciekawych wpisów i przygotowywanie wartościowych materiałów. Chociaż właśnie zbieranie materiałów, szukanie pomysłów i pisanie pochłania blogerom najwięcej czasu, atrakcyjny tekst to połowa sukcesu.

 

Skuteczne prowadzenie bloga – najlepsze narzędzia do tworzenia postów część 2

Skuteczne prowadzenie bloga – najlepsze narzędzia do tworzenia postów część 2

 

Nawet najlepszy wpis nie podniesie popularności twojego bloga, jeśli nikt go nie przeczyta. Dlatego właśnie potrzebujesz SEO i mądrego content marketingu.

 

Pozycjonowanie i praca z Google Analitycs, aby podnieść wyniki oglądalności bloga, to osobna specjalizacja wśród freelancerów. Jako bloger możesz zgłębiać tajniki optymalizacji, ale jeśli zależy ci na doraźnych efektach, które osiągniesz za pomocą wtyczek i niezbyt skomplikowanych narzędzi, mamy dla ciebie kilka pomysłów.

 

 

1. Wykorzystaj linkowanie wewnątrz bloga

Na twoim blogu na pewno znajdzie się sporo ciekawych wpisów, o których warto przypomnieć czytelnikom – w końcu nie wszyscy są z tobą od pierwszych postów. Zachęć czytelników, aby przeczytali inne teksty, które mogą im się spodobać. W tym celu oprócz klasycznego linkowania możesz stworzyć powiązane posty. Jak to zrobić na WordPress?

 

 

Yet Another Related Post Plugin
Źródło

Wbrew nazwie to jedno z najstarszych narzędzi do automatycznego tworzenia powiązanych postów. Algorytm wyszukiwania podobnych treści jest stosunkowo dobry, ale nie zaszkodzi sprawdzać, które posty wtyczka „sparowała” ze sobą.

 

 

Contextual Related Posts
Źródło

Ta wtyczka jest trochę bardziej skomplikowana niż YARPP. Posiada sporo ustawień i konfiguracji, dzięki którym możesz precyzyjniej dobrać treść, jaka ma się wyświetlać w kontekście danego posta. Do listy, którą wygeneruje wtyczka, możesz ręcznie dodać wpisy, których według ciebie brakuje, a także określić, w którym miejscu na stronie ma się pojawić pasek z zajawkami do powiązanych wpisów.

 

 

2. Zadbaj o SEO i content marketing

Za sprawą coraz doskonalszych robotów Googla minęły już czasy, w których teksty pisane pod SEO nie nadawały się do czytania. Teraz wplecenie słów kluczowych i optymalizacja wpisu pod przeglądarki wcale nie musi oznaczać utraty jakości.

 

Początkujący blogerzy nie zawsze wiedzą, że tak naprawdę napisanie dobrego posta to zaledwie 20% ich pracy. Pozostała znacznie większa część to mądry content marketing, który zwiększa zainteresowanie treścią i przedłuża jego „żywotność” w sieci.

 

 

Wtyczki WordPress do zarządzania treścią i SEO

Jeśli prowadzisz blog na WordPress, ta lista może ci się przydać. Zawiera najpopularniejsze i najlepsze wtyczki, które pomogą ci dobrać słowa kluczowe, odpowiednio zoptymalizować post i zwiększyć jego zasięgi w sieci.

 

 

Content marketing dla profesjonalistów

Na rynku istnieje wiele narzędzi, które pomagają śledzić życie posta w mediach społecznościowych oraz kontrolować, gdzie i kiedy będzie on udostępniany. Możesz dzięki temu odświeżyć starsze materiały, które cieszyły się popularnością wśród czytelników, jak i wypromować nowsze teksty.

 

 

Narzędzia do zarządzania wpisami i optymalizacji treści – podsumowanie

Prowadzenie bloga wymaga nie tylko tworzenia atrakcyjnych i przyciągających treści, ale również mądrego zarządzania publikacjami, ich udostępniania w sieci i optymalizacji pod kątem SEO.

 

Oprócz wtyczek WordPress możesz także skorzystać z darmowych i komercyjnych narzędzi, dzięki którym zgromadzisz i uporządkujesz materiały do wpisów oraz banków zdjęć, w których znajdziesz darmowe obrazy na licencji CO0 do swoich wpisów.