Zdarzyło Ci się kiedyś napisać tekst w kilkadziesiąt minut, a następnie myśleć nad nagłówkiem? Zapewne tak, jak większość copywriterów, już nie raz miałeś z tym problem.

 

Jak tworzyć nagłówki?

Jak tworzyć nagłówki?

 

Niestety bardzo często to właśnie nagłówek spędza nam sen z powiek. Ma być krótki, ciekawy, ma zachęcić do przeczytania tekstu i jednocześnie ma oddać treść tekstu. Jeśli wydaje ci się, że tak się nie da, zobacz, jak to robią mistrzowie nagłówków, czyli portale informacyjne i plotkarskie. To mistrzowie w swoim fachu, od których naprawdę warto się uczyć.

Podstaw zmienne pod wzór

Brzmi znajomo? Do tworzenia nagłówków można podejść jak do wzoru na fizyce. Wykorzystaj prosty wzór i podstaw do niego własne dane. To naprawdę bardzo proste:

JAK [czasownik] [RZECZ] w [liczebnik] bez [osoba/czynność]

Przykłady:

  1. Jak zbić fortunę w miesiąc bez kapitału
  2. Jak nauczyć się angielskiego w 30 dni bez kupowania kursów
  3. Jak zrobić sushi w godzinę bez drogich akcesoriów

Pamiętaj, że przy takim nagłówku ważne jest słowo „JAK” oraz liczebnik. To właśnie dzięki nim odbiorca nie może się doczekać, kiedy przeczyta tekst.

 

Liczba na samym początku

To chyba najprostsza metoda tworzenia nagłówków, która doskonale sprawdza się przy tekstach blogowych, ofertach i reklamach.

Przykłady:

  1. 18 przepisów na obiad w mniej niż pół godziny
  2. 10 ćwiczeń na płaski brzuch w miesiąc
  3. 8 trików na perfekcyjne utrzymanie porządku

 

Elementy, o których musisz pamiętać

Zasada jest bardzo prosta: im krótszy i łatwiejszy w zrozumieniu nagłówek, tym lepiej. Najlepiej, jeśli zmieścisz się w max. 65 znakach i pominiesz wszystkie zbędne słowa. Dodatkowo warto pominąć pozytywne słowa i zastąpić je negatywnymi. Przykład: lepiej napisać nigdy niż zawsze, niebo zastąpić piekłem, a spokojną sytuację awanturą. To po prostu jest bardziej interesujące.

A na koniec najważniejsze: TESTUJ swoje nagłówki. Wykorzystaj takie narzędzia jak optymalizator nagłówków i przekonaj się, co naprawdę podoba się Twoim czytelnikom. Nie zapominaj, że to właśnie oni mają rację i doskonale wiedzą, co chcą czytać.