Jakimi narzędziami posługują się copywriterzy? Czasy się zmieniły i do pisania nie wystarczy już tylko komputer, dostęp do Internetu i edytor tekstu.

 

Jakie programy pomogą copywriterowi w pracy?

Jakie programy pomogą copywriterowi w pracy?

 

Poniżej przedstawię wam listę używanych przeze mnie na co dzień programów. Bardzo ułatwiają mi pracę i nie są skomplikowane. Na początek chciałabym również podkreślić, że jest to mój subiektywny wybór. Kolejność na liście nie ma żadnego znaczenia, więc warto przejrzeć ją całą.

 

1. Edytor tekstu

Tutaj nie będzie zaskoczenia, bo korzystam tak, jak większość osób z pakietu Microsoft Office. Za legalną wersję tego programu obecnie trzeba zapłacić niecałe 300 zł rocznie (pakiet Office 365 Personal dla jednego użytkownika). Jednak nie jest to aż tak duży wydatek, jeżeli uświadomisz sobie, że pewnie miesięcznie więcej płacisz za Internet.

 

2. Program antyplagiatowy

Nie wyobrażam sobie bez niego codziennej pracy. Nie chodzi o nawet o sprawdzenie tego, czy mój tekst jest plagiatem, bo jest to niemożliwe, gdy piszę go od podstaw. Jednak zdarza się, że pisząc artykuł na podstawie źródeł można całkowicie nieświadomie przepisać jakiś fragment tekstu, co jest już uznawane za plagiat. Odpowiedni program pozwoli Ci się przed tym uchronić. Ja osobiście polecam tę stronę. Wystarczy wkleić tekst i po chwili podkreślają się w nim na czerwono fragmenty, które należy zmienić.

 

3. WordCounter – wyeliminuj powtórzenia

Jest to program, który zajmuje naprawdę niewiele miejsca na dysku, a pozwala uniknąć stylistycznych wpadek. Umożliwia sprawdzenie częstotliwości występowania określonych słów w tekście. Dzięki nim możesz usunąć niepotrzebne powtórzenia. Tak samo, jak w przypadku wspomnianej wcześniej aplikacji, wystarczy, że wkleisz tekst do okienka i po zatwierdzeniu widzisz wyniki.

 

4. Organizer ToDo- organizacja pracy to podstawa

Praca copywritera jest bardzo specyficzna. Raz wręcz ,,toniesz” w zleceniach i nie wiesz, co zrobić w pierwszej kolejności, a w innych miesiącach nie masz pojęcia, jak zagospodarować wolny czas. Jeżeli właśnie jesteś w tej pierwszej fazie, to z pewnością przyda Ci się to narzędzie. Umożliwia ono tworzenie zaawansowanej listy zadań, kolejkowanie, sprawdzanie postępów pracy. Ma jeszcze kilka dodatkowych bardzo przydatnych funkcji i co ważne jest banalnie proste w obsłudze.

 

5. Focus booster- oszczędzaj swój czas

To niezwykle proste narzędzie, które pozwala 300-430 pdf
300-435 pdf na wyznaczanie sobie dokładnie określonego czasu na aktywność i odpoczynek. Dzięki niemu łatwo zarządza się czasem, a pisanie jest bardziej efektywne. Spróbujcie sami!