Copywriting jest dziś nie tylko dorywczym zajęciem dla studentów. To zawód wymagający wiedzy, intuicji i wielu umiejętności. Kiedyś mianem copywritera określało się osobę, która tworzyła teksty i slogany reklamowe.

 

Jak dziś wygląda praca copywritera?

Jak dziś wygląda praca copywritera?

 

Dziś copywriting wyszedł o wiele dalej i obecny jest niemal w każdej innej branży. Bardzo często pojęciem zamienym do copywritingu jest content marketing. Czy zabawa w copy się opłaca i naprawdę można z tego żyć?

 

Content marketing, czyli strategia online

Content marketing zwraca bezpośrednią uwagę na treść oraz na korzyści, jakie ona spełnia dla odbiorcy oraz twórcy. Mówiąc najprościej specjaliści od content marketingu skupiają się co zrobić, aby jak najlepiej odczytać potrzeby czytelników i znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Dzięki temu za pomocą wartościowych treści są w stanie wytworzyć bardzo silną relację marka – klient, która po prostu sprzedaje.

 

Jeszcze jedno pojęcie czyli SEO copywriting

SEO copywriting został stworzony, aby dostarczać treści niezbędne do pozycjonowania stron internetowych. Na początku internetowej rewolucji tworzono niskiej jakości, często pisane przez roboty teksty, które w wielu przypadkach nie miały sensu. Liczyły się jedynie frazy kluczowe, które pomagały zdobyć wyższą pozycję w wyszukiwarce. Kiedy jednak algorytmy Google zmieniły się o 180 stopni, wysokiej jakości teksty wróciły do łask, a profesjonalni copywriterzy stali się potrzebni niczym piekarze, lekarze i aptekarze.

 

Content is a king?

Każdy copywriter wie, że kluczem do sukcesu jest kreatywność, oryginalne pomysły i intuicja. Jedni mówią, że można się ich nauczyć, a drudzy, że trzeba się z nimi urodzić. Jedno jest pewne: roboty ani komputery nie są w stanie dostarczać wysokiej jakości, ciekawych treści. Właśnie dlatego, mimo dużej konkurencji na rynku, profesjonalni copy nie muszą się obawiać o zajęcie dla siebie. Jeśli tylko potrafisz stworzyć ciekawy tekst samodzielnie, nie boisz się tworzenia nowych treści i potrafisz wyjść poza ustalone ramy, jesteś na dobrej drodze. Rozwijaj swój warsztat i dołącz do grona najlepszych copy w branży.