Copywriter to jeden z zawodów, które nie wymagają specjalistycznego wykształcenia, studiów czy kursów. Czego zatem na pewno będziesz potrzebować?

 

Copywriting - jak zacząć?

Copywriting – jak zacząć?

 

Znajomość języka to podstawa

 

Dobry copywriter powinien być w stanie stworzyć oryginalny tekst z zachowaniem zasad gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych, nie korzystając przy tym ze słowników. W ramach ćwiczeń dobrze jest od czasu do czasu napisać coś dla samego siebie – artykuł, recenzję czy opis produktu. Poza tym takie teksty to dobry materiał do umieszczenia w portfolio, szczególnie jeśli copywriter nie ma jeszcze zbyt dużego doświadczenia i zleceń, którymi mógłby się pochwalić.

 

Copywriting to nie tylko dobry styl

 

Poza nim równie istotna jest zdolność sprzedaży produktu – w końcu w tekstach sponsorowanych nie chodzi o nic innego, jak o zręczną reklamę. Jedną z najlepszych form reklamy jest dobre pozycjonowanie w Google – im wyższe miejsce w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnej frazy, tym większe prawdopodobieństwo, że dana witryna zostanie odwiedzona przez większą liczbę odbiorców. Z tego względu firmy czy osoby zatrudniające copywriterów niezwykle cenią sobie umiejętność pisania SEO, czyli konkretnie pod wysoką pozycję w wyszukiwarce.

 

Odpowiednie operowanie pisania zgodnie ze standardami SEO wymaga znajomości formatowania, linkowania i wprowadzania słów kluczowych do tekstu w taki sposób, by jak najpłynniej komponowały się z treścią.

 

Nienaturalność i brak poprawności językowej zostaną zauważone przez algorytm wyszukiwarki i w konsekwencji zepchnie ona stronę na niższą pozycję. Selekcjonowane są również treści – dlatego pracodawcom tak bardzo zależy na unikalności. Porządny copywriter, który wie, jak podciągnąć miejsce witryny, na pewno zostanie zauważony przez pracodawców i doceniony. Niestety wymaga to ćwiczeń i obycia z marketingowym stylem pisania – w opanowaniu go może pomóc specjalistyczna literatura.

 

Na koniec – uzbrój się w cierpliwość

 

Miej na względzie, że jeden miesiąc możd obfitować w lukratywne zlecenia, za to w kolejnym z trudem przyjdzie ci znalezienie czegokolwiek. Szczególnie początki mogą być trudne, lecz z upływem czasu i doświadczenia wyrobisz sobie odpowiednią markę i pozycję na rynku.