jesień

Gwoli wstępu wszem i wobec ogłaszam, że pogoda mi się totalnie nie podoba i wprowadza mnie w stan nostalgii. Rano jest zimno, wieczorem jest zimno i jedyne co mnie trzyma przy życiu to ciepły środek dnia i nadchodzące kilkudniowe upały 😀 Niestety chyba już ostatnie, w końcu idzie jesień 🙁 W sumie powinnam być podekscytowana, bo wraz z wrześniem nadchodzi moja pierwsza rocznica ślubu…zobaczymy co ciekawego przygotuje dla mnie mój mąż (bo mam nadzieję, że ma świadomość, że tym razem to ja czekam na niespodziankę :p).
Wracając do tematu SEO dziś pragnę opisać moje zmagania z przyswojeniem sobie informacji na temat katalogów stron www, opisów do nich tworzonych i synonimów z niniejszymi opisami związanych.

Na samym początku moja niezmierna ciekawość kazała mi dowiedzieć się co to są w ogóle te katalogi www (tak, naprawdę jestem “zielona” w tym temacie).

Katalog stron www

 

Wg wikipedii katalog stron www jest to  jeden z rodzajów organizacji adresów i kategoryzacji stron internetowych. Moderowane ręcznie zbiory adresów internetowych, grupowane tematycznie. Największym katalogiem jest DMOZ (Open Directory Project), w którym zarówno drzewo kategorii jak i wszelkie wpisy są redagowane przez wspólnotę redaktorów-ochotników.

Najprościej mówiąc, katalogi stron to miejsca, gdzie każdy może innym użytkownikom zaprezentować swoją stronę, która jest zapisywana w odpowiedniej kategorii. Oczywiście oprócz DMOZ powstało mnóstwo jego kopii, ponieważ pozycjonerzy wyczuli, że jest to dobry sposób na tworzenie odpowiednich zapleczy stron.
Najbardziej polecane są katalogi moderowane, gdyż te niemoderowane najczęściej w szybkim czasie zamieniają się w “śmietnisko”. Jeszcze lepsze są katalogi płatne. Oczywiście, aby wpis do katalogu miał sens opis strony musi być profesjonalny i zawierać słowa kluczowe. I tu pracę znajduje SEO-copywriter tworzący opisy do katalogów.

Takie teksty wyróżniają się stosunkowo krótką objętością oraz merytoryczną treścią. Ogólnie przedstawiają one zakres tematyczny promowanej witryny internetowej.

Opis do katalogu zawiera najczęściej:

  • zakres działalności firmy,
  • rodzaj świadczonych usług
  • lub oferowanych produktów.

Powiem szczerze, że musiałam trochę się nagimnastykować, żeby znaleźć fajnie wytłumaczone i treściwe informacje na temat opisów do katalogów stron www, dlatego robię chwilę przerwy, a dalszy ciąg nastąpi za tydzień:) Czekajcie z niecierpliwością.