Jak wiadomo, w pozyskiwaniu klientów nic nie pomaga tak bardzo, jak odpowiednia prezentacja siebie i swoich umiejętności. Istnieje kilka sposobów na lepszą promocję, a co za tym idzie – większą szansę na zyskanie lukratywnych zleceń.

 

Jak pozyskiwać klientów?

Jak pozyskiwać klientów?

 

Najprostszym i najszybszym sposobem na przekonanie do siebie potencjalnych klientów będzie pokazanie im portfolio. Wbrew pozorom stworzenie go to nic trudnego; napisane w dobrym stylu dwa dłuższe artykuły i jeden przykładowy opis produktu to absolutne minimum, choć i takie, które powinno w zupełności wystarczyć. Nie muszą być to teksty długie ani wcześniej publikowane – w końcu mają być próbką umiejętności, a nie zapisem doświadczenia.

 

Mimo to dobrym nawykiem jest dodawanie do portfolio nowych tekstów, zwłaszcza tych z większych zleceń, z których jesteśmy najbardziej zadowoleni. Dzięki temu nie tylko zaobserwujemy rozwój własnego stylu, ale także pokażemy potencjalnym pracodawcom, że z powodzeniem znajdujemy kolejne zatrudnienia.

 

Poza portfolio warto mieć fundament w postaci pewnej rozpoznawalności w internecie – i to niezwiązanej z copywritingiem. Jeśli – na przykład – piszesz bloga, masz popularny profil na Instagramie albo publikujesz prace artystyczne, to w świadomości potencjalnego zleceniodawcy zapewne wiesz, jak pozyskać odbiorców. To z kolei równa się zdolnościom marketingowym, czyli tego, na czym w gruncie rzeczy polega zawód copywritera.

 

Sprawdzonym sposobem na pozyskanie większej ilości klientów jest wyspecjalizowanie się w konkretnej tematyce, na przykład finansach, ekonomii czy modzie. Powód jest prosty: większość copywriterów stara się być „uniwersalna”, zaś zleceniodawcy nierzadko szukają osoby, która bardzo dobrze orientuje się w danej dziedzinie. Naturalnie im obszerniejsze wiedza i doświadczenie w danej branży, tym większe szanse na zdobycie dotyczącego jej zlecenia. Z drugiej strony możesz ograniczyć się nie tyle do treści, co formy – eskperci od prowadzenia blogów na WordPress, mediów społecznościowych czy recenzji produktów są równie często poszukiwani.

 

Skorzystanie z przynajmniej jednej z powyższych wskazówek powinno pomóc w pozyskaniu nowych zleceniodawców. Warto jednak na koniec wspomnieć, że najlepszą promocją własnych tekstów stanowi unikalny styl i to, jak bardzo umieją one dotrzeć do odbiorcy – a to już sztuka, którą każdy copywriter musi wypracować sam.