Powoli kończąc temat Twittera, wypada wspomnieć o jednym z najważniejszych (bądź najważniejszym) narzędziu. #HASZTAGU.

 

Twitter i jego moc hashatagów

Hashtag – najważniejsze narzędzie Twittera

Co to hasztag?

 

Hasztag to narzędzie, które ma za zadanie zwiększyć odbiór lub trafić bezpośrednio do grupy docelowej. Polega ono na umieszczeniu konkretnego słowa po '#’. Następnie po kliknięciu w podane słowo zostajemy przeniesieni do wyszukiwarki, w której znajdują się wszystkie konwersacje ze wspomnianym słowem.

Jakie możliwości daje hasztag?

 

Największym atutem hasza jest powiększony zasięg otagowanego przez nas posta.
Dla przykładu, jeśli piszemy artykuł – taki jak ten i chcielibyśmy o nim porozmawiać, to warto użyć np. #SocialMediaStrategy lub #SocialMedia. Dlaczego akurat te? Pomogą nam trafić do grupy potencjalnie zainteresowanych użytkowników oraz zwiększy widoczność naszego posta. Drogą dedukcji, prawdopodobnie zostaniemy zaobserwowani 😉

Ile hasztagów?

 

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jest to metoda prób i błędów. Niemniej jednak wg. statystyk z 2017 roku, najbardziej opłacalne są 2-3 hasztagi – w pierwszej opcji zwiększają tzw. 'engage’ natomiast w drugiej zasięg. Jeśli miałbym postawić górną granicę, to byłyby to 4 hasze.

 

Co sądzicie o hashtagah? Także uważacie, że jest to niezastąpione narzędzie Twittera?