1 3000 0 120 http://projektfreelancer.pl 960 1

Kolor roku 2018 według Pantone – jak wykorzystać go w biznesie?

Instytut Kolorów Pantone to amerykańska organizacja, która co roku wyznacza kolorystyczne trendy – prognozuje, które odcienie będą cieszyły się największą popularnością.     Jak to działa? Pracownicy Pantone zbierają „próbki” kolorystyczne ze źródeł cyfrowych i drukowanych, a także stron internetowych. […]

Instytut Kolorów Pantone to amerykańska organizacja, która co roku wyznacza kolorystyczne trendy – prognozuje, które odcienie będą cieszyły się największą popularnością.

 

Kolor roku Pantone 2018

Kolor roku Pantone 2018

 

Jak to działa? Pracownicy Pantone zbierają „próbki” kolorystyczne ze źródeł cyfrowych i drukowanych, a także stron internetowych. Na tej podstawie tworzą, używając 18 pigmentów, nowe kolory i ich zestawienia. Z dużą dozą pewności można stwierdzić, że odcienie spod znaku tej marki spodobają się większości społeczeństwa. System komunikacji kolorystycznej Pantone Matching System (w skrócie PMS) jest znany na całym świecie. Dzięki swojej uniwersalności daje on o wiele większe możliwości niż RGB czy CMYK.

Instytut Pantone wybiera także tzw. „kolor roku”. Przewidywania ekspertów mają potem duży wpływ na przemysł modowy, projektowanie grafiki czy dodatków i są żywo dyskutowane w różnych kręgach. Rekomendacje znawców znajdują swoje odbicie również w działaniach nowopowstałych marek, które, tworząc identyfikację wizualną, wybierają logotypy utrzymane w polecanych przez Instytut Pantone kolorach. W 2018 kolorem roku został Ultra Violet (ultrafiolet).

 

Ultra Violet

Pantone Ultra Violet (kod: 18-3838) charakteryzowany jest jako pobudzający wyobraźnię, a także prowokujący do myślenia. Ma być idealny dla osób, które chcą nazywać się odkrywcami w swojej dziedzinie. Ten odcień fioletu, jak wspominają eksperci Pantone, w przeszłości kojarzony był z mistycyzmem i duchowością, teraz wiązany jest najczęściej z technikami uważności (np. medytacją), które mają być antidotum na zabiegany świat pełen męczących bodźców. Ultrafiolet komunikuje oryginalność i wizjonerskie myślenie oraz odwołuje się do nieodgadnioności kosmosu. Kolor ten może być traktowany także jako wyraz bycia wyjątkowym artystą – fiolet był znakiem rozpoznawczym Davida Bowiego czy Jimiego Hendrixa.

Jak wspomina Leatrice Eiseman, dyrektor wykonawczy Pantone: „Żyjemy w czasach, które wymagają wyobraźni i inicjatywy. Ultra Violet, bazujący na niebieskawym odcieniu fioletu, wynosi naszą uważność i potencjał na wyższy poziom. Od tworzenianowych technologii i eksplorowania galaktyk, po artystyczną ekspresję i duchową refleksję – Ultra Violet rzuca światło na to, co dopiero nadejdzie”.

 

Kolor roku 2018 – zastosowanie w różnych branżach

 

• Ultra Violet w projektowaniu graficznym i wzornictwie

Ten kolor sprawdzi się szczególnie w przypadku projektowania w takich obszarach jak: branża beauty, marki luksusowe, a także opakowania tzw. artykułów szybkozbywalnych, czyli spożywczych, higienicznych itp. W koncepcjach graficznych (np. reklamowych) ultrafiolet pozwoli na stworzenie wrażenia wielowymiarowości. Opakowania zawierające tę barwę stają się nie tylko bardziej oryginalne i wysmakowane, ale odbierane są również jako niezwykle artystyczne.

 

• Ultra Violet w przemyśle modowym

Zaletą ultrafioletu – czerwieni połączonej z niebieską barwą – jest jego modowa uniwersalność. Elementy garderoby utrzymane w tym kolorze sprawdzą się nie tylko w kobiecej, ale i w męskiej szafie. Ultrafiolet pasuje do większości materiałów – kolor ten będzie intrygował zarówno w formie jedwabnej odzieży, jak i ubrań sportowych (a nawet obuwia!). Połączony ze złotem i innymi metalicznymi barwami przyciągnie uwagę i będzie stanowił synonim luksusu, z zieleniami i szarościami pozwoli postawić na naturalną elegancję. Ultrafiolet doskonale komponuje się z kamieniami szlachetnymi oraz motywami kwiatowymi.

 

• Ultra Violet w aranżacji wnętrz

Wykorzystanie ultrafioletu we wnętrzach pozwala z jednej strony na stworzenie klimatu ponadczasowej elegancji, a z drugiej strony świadczy o nieskrępowanej dekoracyjnej wyobraźni. W towarzystwie neutralnych barw kolor roku 2018 sprawdzi się w postaci następujących elementów: wygodnej kanapy, obrazu lub rzeźby czy ściany – silnego akcentu w pomieszczeniu. Jako synonim nowoczesności z powodzeniem zaistnieje również w hotelowych wnętrzach.

 

• Ultra Violet w branży beauty

W tej dziedzinie ultrafiolet wprowadzony do palety kolorów dodaje tajemniczości. Chcesz być odbierana jako nieszablonowa, o oryginalnym wyglądzie? Kolor roku Pantone użyty na ustach lub paznokciach pozwoli Ci uzyskać taki efekt. Ultra Violet roztarty na powiekach, dzięki swojej migotliwości, sprawi kosmiczne wręcz wrażenie. Fioletowe refleksy na włosach doskonale wpiszą się w miejski styl, a nawet go wzbogacą. Ultrafiolet ze względu na głębię koloru wzbudza fascynację i czaruje.

Grafik
Poprzedni Post
Jak dodać przycisk "drukuj" w WordPressie?
WordPress – automa...
Jak dziś wygląda praca copywritera?
Następny Post
Profesjonalny copywr...
0 Komentarze