nagłówek

Kolejna lekcja copywritingu traktuje o czytaniu książek, więc podaję link do wpisu, który stworzyłam na samym początku mojej przygody z tym blogiem – http://projektfreelancer.pl/ksiazki-ksiazki-ksiazki/. Nic się nie zmieniło w tej kwestii. Nadal jestem książkowym freakiem, nie większym niż Zuza, z czego akurat bardzo się cieszę, bo ostatnio wykorzystałam ją bez żadnych skrupułów :p Jakiś czas temu pożyczyłam od Zuzy bardzo dobrą, lecz kontrowersyjną lekturę: “Zakonnice odchodzą po cichu” oraz przepiękną ilustrowaną książkę o kosmosie (której jeszcze nie oddałam:p). Dwa tygodnie temu natomiast nastał historyczny dzień, ponieważ skończyłam czytać wzbudzających we mnie ambiwalentne uczucia, “Nędzników”. Dzisiaj ukończyłam (wstyd się przyznać) erotyk kompletnie pozbawiony fabuły i zaczęłam czytać książkę o wdzięcznym tytule “Dziwne losy Jane Eyre”. Między czasie czytam gazety naukowe, blogi i artykuły tematyczne w internecie, pracuję, piszę pracę dyplomową, ćwiczę 3-4 razy w tygodniu poza domem, 2 razy w tygodniu w domu, bawię się ze szczurem i oglądam seriale 🙂 Można? Można:)

Nadal uważam, że czytanie poszerza horyzonty oraz dostarcza wiedzy na wiele różnorakich tematów. Przykładowo, dzięki “Nędznikom” poznałam XVIII i XIX wieczną infrastrukturę wodno-kanalizacyjną Paryża 😀

Przejdźmy do kolejnego tematu, czyli kilku sposobów na chwytliwe i “klikalne” nagłówki. Najlepsze nagłówki to:

  • te zawierające liczbę, np. “10 najlepszych aplikacji dla copywriterów”,
  • te które sieją niepokój, np. “Co 2 osoba w tym kraju ma depresję”,
  • pytania, np. “Kto ze sławnych ludzi został freelancerem w 2015 roku?”,
  • te, w których powołujesz się na znane osoby/firmy, np. “Google znalazł sposób na oszustów internetowych”,
  • te, które edukują, np. “Jak nauczyć się programowania w wieku 40 lat?”,
  • te, które opowiadają historie, np. “Kiedy rzuciłam pracę na etacie…”,
  • te z tak zwanymi “słowami – wytrychami”, np. “Najszybszy sposób na nauczenie się copywritingu”;

Moje zadanie to wymyślić nowy nagłówek do tekstu, który znajduje się tu – http://smartasfoxes.com/w-30-dni-od-zera-do-copywritera-bezplatny-kurs-copywritingu/#dzien-16, lekcja 16.

Moje propozycje to:

  1. “8 sposobów na klikalne nagłówki.”
  2. “Jak stworzyć klikalne nagłówki?”
  3. “Kilka sposobów, aby twój tekst był popularny.”