Mogłoby się wydawać, że pisaniem może się zajmować dosłownie każdy. Jednak jest ogromna różnica między pisaniem do zeszytu a prawdziwym copywritingiem.

 

Jakie błędy popełniają copywriterzy?

Jakie umiejętności powinien posiadać dobry copywriter?

 

Dobry copywriter powinien mieć pewne konkretne zdolności, aby przyciągnąć do siebie klientów. Jakie to są umiejętności? Co powinien umieć copywriter, aby utrzymać się ze swojej pracy i zarabiać godziwie? Poniżej stworzyliśmy listę kilku umiejętności, które są bardzo ważne w pracy copywritera. Zachęcamy do lektury!

 

1. Wiedza o mechanizmach marketingowych

Dobry copywriter musi wiedzieć, w jaki sposób zareklamować dany produkt i nakłonić klientów do ich zakupu. Musi znać się również na kreowaniu wizerunku marki. Znajomość technik sprzedaży jest podstawą w tworzeniu treści reklamowych, ofert handlowych oraz opisów produktów. Natomiast informacja na temat marketingi dają możliwość wyznaczenia grupy docelowej, personalizacji przekazu oraz opracowania modelu statystycznego klienta.

 

2. Niezbędna jest wyobraźnia

Zadaniem copywritera jest napisanie tekstu, który wnosi coś nowego do omawianego tematu. Opierając się o udostępnione mu lub znalezione przez niego materiały tworzy nową, oryginalną i interesującą dla użytkowników treść. Copywiterzy zajmują się bardzo różnymi rzeczami. Od tworzenia nazw firm, przez tworzenie rozbudowanych opisów produktów, aż do kilkustronicowych e-booków. Aby napisać dobry i ciekawy tekst, konieczna jest wyobraźnia, która wciągnie czytelnika w Twój świat. Dobry copywiter potrafi zrozumieć potrzeby i wymagania klienta, co ma bardzo pozytywny wpływ na cały proces sprzedaży. Szczególnie jeżeli zajmuje się pisaniem opisów produktów.

 

3. Umiejętność komunikowania się z innymi ludźmi

Copywriter musi w jasny i ciekawy sposób umieć formułować swoje myśli i na tej podstawie budować więź z odbiorcami. Jeżeli nie umiesz napisać e-maila lub zacząć rozmawiać z klientem ani przekonać go do swoich racji, to lepiej nie zajmuj się copywritingiem, bo nie mając tych cech ,będziesz ciągle sfrustrowany i niezadowolony ze współpracy z kimkolwiek. Oczywiście, każdy wie doskonale o tym, że czasami trafiają się tak zwani ,,trudni” klienci, z którymi po prostu nie da się porozumieć, ale to wyjątki. Skutecznie przekonanie do swojego zdania jest bardzo istotne nie tylko przy nawiązywaniu współpracy, ale również przy pisaniu tekstów sprzedażowych.

 

Czy posiadasz wszystkie wymienione wyżej cechy? Co jeszcze byś do nich dodał? Jeżeli tak, to zachęcamy do spróbowania swoich sił w copywritingu!