Dostajesz zlecenie na napisanie tekstu specjalistycznego, więc oczywiście sięgasz do źródeł. Wielu. Twój stos notatek rośnie, zakładki przypominają dżunglę, a ty więcej czasu spędzasz na znalezieniu właściwego fragmentu w cudzym materiale niż na pisaniu własnego.
Brzmi znajomo?

Wielu początkujących copywriterów marnuje sporo czasu i potencjału na gromadzeniu i wykorzystywaniu źródeł. Nie chodzi wcale o to, żeby rezygnować z tej praktyki. Ważne jest, aby zbierać je i porządkować w taki sposób, aby były efektywną pomocą, a nie utrudnieniem w pracy zdalnej.

Porządkowanie źródeł do tekstów dla początkujących copywriterów

Jak zostać copywriterem: praca ze źródłami

Dużą zaletą narzędzi dla copywriterów do porządkowania treści jest to, że możesz użyć ich również do przeglądania serwisów konkurencji lub traktujących o tematach, o których sam piszesz. Dzięki nim szybciej wyłowisz nowe trendy i przygotujesz materiały, które będą odpowiedzią na aktualne potrzeby czytelników.
Na naszej liście znajdziesz zatem i takie aplikacje, które twoje ulubiony strony, blogi i serwisy zamienią w przyjazny, dopasowany do Ciebie feed.

 

Jak zostać copywriterem: zarządzanie źrodłami

Raindrop
KLIK
Cena: darmowy, plan pro od 3$ na miesiąc
Windows, Mac
Dodaj do swojego zbioru wszystko, co interesuje cię w sieci: artykuły, zdjęcia, video, prezentacje, screenshoty stron i aplikacji, które wpadły ci w oko. Dzięki pięknemu, przyjaznemu UI łatwo ułożysz je w foldery i kategorie oraz skorzystasz sugerowanych tagów, które ułatwią wyszukiwanie.

Porządkowanie źródeł do tekstów dla początkujących copywriterów

Jak zostać copywriterem: praca ze źródłami – Raindrop

Najważniejsze? Raindrop zbierze w jednym miejscu zakładki z wszystkich przeglądarek i narzędzi, z jakich korzystasz, a twoją kolekcję udostępni wybranym przez ciebie osobom. W wersji premium Raindrop wykryje zdublowane treści i nieaktywne linki.

 

Pocket
KLIK
Cena: darmowy
Windows, Mac
Tego narzędzia nie mogło zabraknąć na naszej liście. Pocket to ulubiony schowek wszystkich freelancerów, nie tylko copywriterów. To użyteczne rozszerzenie Firefoxa pozwala na swobodne zapisanie wszystkich treści, które znajdziesz w sieci i sortowania ich w wygodnych, łatwych do zarządzania folderach.

Porządkowanie źródeł do tekstów dla początkujących copywriterów

Jak zostać copywriterem: praca ze źródłami – Pocket

Nie masz czasu przeglądać wszystkich ciekawych artykułów i video znalezionych w portalach informacyjnych i na zaprzyjaźnionych blogach w chwili, kiedy wpadły ci w oko? Pocket przechowa je do czasu, kiedy będą potrzebne.

 

Feedly
KLIK
Cena: darmowy, wersja pro od 6$ na miesiąc
Web, aplikacje
Jako copywriter na pewno często „wpadasz” na teksty, z których w przyszłości możesz skorzystać przy pisaniu własnych treści lub masz swoje ulubione źródła, takie jak blogi i portale specjalistyczne, do których często zaglądasz.

Porządkowanie źródeł do tekstów dla początkujących copywriterów

Jak zostać copywriterem: praca ze źródłami – Feedly

Zbierz je wszystkie w jednym miejscu – zamiast subskrypcji i powiadomień, które zapychają skrzynkę lub dość przebrzmiałych źródeł RSS skorzystaj z Feedly. To narzędzie zbierze dla ciebie w jeden strumień publikacje z serwisów internetowych i blogów, nowe treści z YouTube, alerty słów kluczowych, tweety i wszystko, co do tej pory trafiało do twoich źródeł RSS.

Zebrane materiały posortujesz, zorganizujesz, oznaczysz zakładkami, przeszukasz i udostępnisz innym. Dla grup dostępna jest także integracja z Trello, Slack i Evernote.

 

Stache
KLIK 
Cena: 9$
Mac
Stache to aplikacja dla Mac, która pozwala w łatwy sposób zarządzać zakładkami przeglądarki. Koniec z kolekcją stron i linków, które gromadzisz od lat do tego stopnia, że nie wiesz dokładnie, co w niej jest.

Porządkowanie źródeł do tekstów dla początkujących copywriterów

Jak zostać copywriterem: praca ze źródłami – Stache

Wystarczy kliknięcie, a dana część strony www, która cię zainteresowała, trafia do twojego prywatnego repozytorium – w pełni dostępnego, przejrzyście zorganizowanego i łatwego do przeszukania.

 

Instapaper
KLIK
Cena: od 3$ na miesiąc
Android, iOS, Kindle
Przeglądasz treści w necie głównie korzystając z urządzeń mobilnych? Instapaper to może być rozwiązanie dla Ciebie. Aplikacja tworzy feed ze wszystkich materiałów, jakie znajdziesz w sieci: przepisów, video, stron www, ciekawych tekstów. Stworzony feed jest dostępny ze wszystkich twoich urządzeń mobilnych. Coś cię zainspirowało? Dodaj notatkę!

 

Zarządzanie źródłami dla copywriterów: dodatki do przeglądarek

Web Clipper dla Evernote
KLIK
Windows, Mac
Cena: darmowy

Porządkowanie źródeł do tekstów dla początkujących copywriterów

Jak zostać copywriterem: praca ze źródłami – web clipper Evernote

Korzystasz z Evernote, ale brakuje ci możliwości dodawania obrazów, video i PDF z sieci prosto do swoich notatek? Nic prostszego – skorzystaj z narzędzia Web Clipper. To rodzaj użytecznych nożyczek sieciowych, którymi wytniesz element strony, jaki cię interesuje, bez marnowania przestrzeni na header, footer albo reklamy. Wycięty element dodasz bezpośrednio do notatek Evernote.

 

Web Clipper dla Joplin
KLIK
Windows, Mac
Cena: darmowy

Porządkowanie źródeł do tekstów dla początkujących copywriterów

Jak zostać copywriterem: praca ze źródłami – web clipper Joplin

Joplin to aplikacja służąca do robienia notatek i list rzeczy do zrobienia. Podobnie jak web clipper Evernote, web clipper Joplin pozawala na skopiowanie i zapisanie do notatki każdej strony lub jej fragmentu, jaki jest ci potrzebny. Jego dużą zaletą jest możliwość zaimportowania notatek z Evernote.

 

Uporządkuj swoje materiały – narzędzia dla początkujących copywriterów

Zanim wyrobisz w sobie pewną rutynę i zdrowe nawyki copywritera, organizacja pracy zdalnej może przypominać poligon doświadczalny niż uporządkowany warsztat profesjonalisty. Dlatego warto przetestować i zaprzyjaźnić się z narzędziami, które ułatwią ci najważniejszą część pracy copywritera: szukanie i weryfikowanie źródeł oraz śledzenie na bieżąco trendów.