Prawdopodobnie nikt z nas nie lubi czytać suchego tekstu. Długi artykuł napisany czarnym krojem na białym tle jest przejrzysty, jednak strasznie nudny. Czasem naprawdę ciężko dobrnąć do końca.
Tak też dzieje się na Twitterze.

 

Grafiki i kolory zwracają uwagę odbiorców

Grafiki i kolory zwracają uwagę odbiorców

 

Ograniczenia Twittera

 

Wypowiedzi Twitterowe są ograniczone do 250 znaków. Oznacza to, że większość z nich to przeciętnie 1 do 2 zdań + emoji oraz hasztagi. Przez ten fakt duża ilość użytkowników chcąc przekazać informację nadużywa hasztagów w celu 'sklejenia wiadomości’. Istnieje też druga grupa, która dzieli swoją wiadomość na kilka tweetów. W obu przypadkach jest to nieprzyjazne dla użytkowników oraz zazwyczaj pomijane.

Jak zwiększyć widoczność?

 

Kluczem są grafiki. Nasz mózg przetwarza 3x szybciej obrazy aniżeli teksty. Natomiast 90% informacji, które czytamy zostają przez nas później zwizualizowane. Kolejnym bodźcem są kolory.
Użycie koloru zwiększa gotowość do zapoznania się z treścią aż o 80%. Oprócz grafiki i kolorów dobrym rozwiązaniem jest także video, które także przykuwa uwagę odbiorcy. Natomiast suche teksty i linki są najgorszymi alternatywami.

P.s. Nie zapomnijcie o Emoji, wliczają się w schemat obrazów 😉