Jedną z najprzydatniejszych umiejętności copywritera jest łatwość pisania zgodnie ze standardami SEO (skrót od angielskiego „Search Engine Optimization”). Pisanie pod SEO to nic innego jak umieszczanie w tekście takich haseł, które zdaniem algorytmu wyszukiwarki będą oryginalne i dobrze dopasowane do tego, czego najczęściej szukają użytkownicy.

 

Jak pisać pod SEO?

Jak pisać pod SEO?

Do umiejętnego pisania pod SEO nie potrzeba przechodzić żadnych kursów czy szkoleń; wbrew pozorom nie jest to w ogóle trudne, za to przynosi wiele korzyści – koniec końców klienci chętniej zatrudniają copywriterów, dzięki którym strona zyska na popularności i dostanie się na jak najwyższe miejsce w Google. Jak zatem się do tego zabrać?

 

Przede wszystkim tekst, który piszesz, musi być łatwy do przyswojenia i poprawy pod względem językowym. Nie lej wody, skup się na najprzydatniejszych informacjach – na moment wejdź w głowę potencjalnego odbiorcy i zastanów się, czego może szukać. Jeżeli nie jesteś dobrze zaznajomiony z tematem teksu, poświęć czas na skorzystanie z różnych źródeł, aby lepiej go zgłębić.

 

Jednym z najistotniejszych aspektów poprawnego pisania pod SEO stanowi odpowiedni dobór słów kluczowych i poprawne umieszczenie ich w tekście. Poprawne, czyli tak, aby naturalnie wpasowywały się w tekst; frazy wepchnięte „na siłę” mają małą szansę uzyskania dobrego wyniku w wyszukiwarce.

 

Niestety, bywa, że odpowiednie umieszczenie słów kluczowych w tekście staje się niemałym wyzwaniem; ciężko bowiem naturalnie wpleść w tekst frazę „antyramy warszawa”, którą wiele osób wpisuje, szukając sklepów z ramkami w Warszawie. Można sobie w tym poradzić w dwojaki sposób: za pomocą znaków interpunkcyjnych albo spójników. Korzystając z podanego przykładu: „Najlepszy wybór antyram w Warszawie” dzięki użyciu samego „w” nie tylko dobrze brzmi, ale i spełnia warunki poprawnego tekstu SEO.

 

Ważne, aby nie przesadzić. Tekst długi na około 2000 znaków ze spacjami powinien zawierać około 6 kluczowych fraz, powtórzonych nie więcej niż 2-3 razy. W 300-420 dumps
300-425 dumps przeciwnym razie algorytm wyszukiwarki uzna to za błąd i nie umieści strony zbyt wysoko. Z kolei formatowanie tekstu (dzielenie na niezbyt długie akapity, umieszczanie nagłówków, linków czy pogrubianie istotniejszych zdań) znacznie poprawi ogólną ocenę tekstu.

 

To właśnie dzięki takim prostym sztuczkom pisanie tekstów SEO staje się nie tylko łatwiejsze, ale i o wiele bardziej wydajne.