Kolejna część o tym, jak projektować logo. Krok po kroku.

 

Jak projektować logo? Przewodnik krok po kroku

Jak projektować logo? Przewodnik krok po kroku

 

Krok piąty: Wybierz projekt

W tym momencie powinieneś być już pewny, który pomysł rozwiniesz w gotowy projekt logo. Dokładnie sprawdź, czy spełnia on kryteria, o które prosisz w briefie.

Niektórzy projektanci wolą wykonywać większość projektów na komputerze, zamiast szkicowania i skanowania projektów do obróbki komputerowej. To naprawdę zależy od tego, jaki masz poziom umiejętności i jak jest Ci wygodniej. Do pracy możesz wykorzystać myszkę, którą będziesz tworzyć bezpośrednio na komputerze lub na tablecie graficznym, który komunikuje się z twoim programem. Tak czy inaczej, chodzi o to, żebyś czuł się komfortowo podczas pracy nad Twoim logo.

Śledź ścieżki, aby nadać logo swoje wirtualne kości i eksperymentuj ze szczegółami. Nadszedł czas, aby dowiedzieć się, co naprawdę działa najlepiej w mniejszych szczegółach, takich jak grubość linii, kąt i krzywa oraz dokładne rozmieszczenie czcionki i innych elementów.

Pamiętaj, że logo jako obraz wektorowy, daje możliwość skalowalności i innych funkcjonalności, których grafika rastrowa nie posiada. Logo prawdopodobnie będzie używane w różnych formatach. Może ulec zmniejszeniu w przypadku pióra promocyjnego lub wizytówki i może zostać rozszerzony na reklamę z autobusu lub billboard. Skalowalności Twojego logo zapewni mu elastyczność, która jest niezbędna.

Gareth Hardy mówi: „Umiejętność zaprojektowania logo, które pozostanie niezmiennie czytelne niezależnie od rozmiaru, jest niezwykle korzystne”.

Pamiętaj, że w tym momencie możesz jeszcze mieć kilka opcji, nad którymi będziesz pracował, zanim podejmiesz ostateczną decyzję.

O czym należy pamiętać przy opracowywaniu logo:

  • Konwertuj logo na obraz wektorowy
  • Podejmuj ostateczne decyzje dotyczące szczegółów, takich jak kolorystyka, umiejscowienie, grubość linii oraz kąt i krzywa
  • Sprawdź funkcjonalność i skalowalność

 

 

Krok szósty: Uzyskaj więcej opinii

Teraz nadszedł czas, aby znów dostać feedback. Zaczerpnięcie opinii od docelowych odbiorców pozwoli na dopieszczenie szczegółów. Pamiętaj, że jednym z kluczowych elementów jest zapamiętywanie projektu. Celem logo, oprócz przesłania, które dostarcza, jest utrzymanie się w pamięci tych, którzy go widzą.

„Gdy logo staje się znane, nie musisz już nawet czytać słów, aby wiedzieć, co projekt przekazuje, ponieważ rozpoznajesz go po kształcie” – mówi projektantka Sarah Hyndman w swojej książce Why Fonts Matter.

Sposób na zbadanie logo, jaki możesz wykorzystać, polega na tym, aby twoi testowi odbiorcy spojrzeli na logo, a następnie po jakimś czasie narysowali go z pamięci. To sprawdzi, czy o zapamiętali i czy w ogóle coś zapamiętali.

Jest to ostatnia szansa, aby uzyskać cenne informacje zwrotne na temat tego, co twoje logo faktycznie mówi tym, którzy na nie patrzą. Czy inspiruje ich do szukania dalszej komunikacji z firmą, którą logo reprezentuje?

 

 

Krok siódmy: Wynik końcowy

W tym momencie powinieneś bardzo jasno określić, który projekt Ci się podoba, dlaczego będzie działać i co z nim zrobić. Przenieś ostateczne sugestie z powrotem do projektu w oprogramowaniu graficznym i dokonaj koniecznych zmian.

Sprawdź swój projekt pod kątem zestawu celów, które logo powinno zawierać. Pamiętaj, że szukasz logo, które jest:

Niezapomniane
Elastyczne
Atrakcyjne
Inspirujące

Wykonaj jeszcze jedną próbę, aby upewnić się, że spełniasz kryteria zadane przez klienta i pokaż mu efekt końcowy.

Po odłożeniu listy procesów, powinieneś mieć pewność, że zaprojektowałeś najlepsze logo!