Kolejna część o tym, jak projektować logo. Krok po kroku.

Jak projektować logo? Brief i szkice.

Jak projektować logo? Brief i szkice.

 

Krok pierwszy: Kreatywny brief

Niezależnie od tego, czy pracujesz dla klienta, czy tworzysz logo dla swojej firmy, jasny kierunek jest ważny dla każdego projektu logo. Kreatywny brief zapewnia ten kierunek. Jeśli pracujesz z klientem, przeprowadź rozmowę lub serię rozmów. Dowiedz się z pierwszej ręki na temat firmy, jej misji, tego, co zapewnia i co klient chce przekazać swoim klientom. Zwróć uwagę na szczegóły, takie jak ton (czy firma jest bardziej formalna lub nieformalna?), Kolory i czcionki są już używane w projektowaniu firmy oraz wszelkie inne aspekty, które muszą znaleźć odzwierciedlenie w logo.

 

Pamiętaj jednak, że logo nie jest tak naprawdę dla klienta; logo jest przeznaczone na rynek docelowy. Więc badania są zdecydowanie istotne w tworzenie briefu kreatywnego. Nie tylko musisz znać rynek i demografię, na które logo ma być skierowane, ale także prowadzić niezależne badania na temat firmy i klienta, rynku, na którym działa, i innych konkurentów.

 

Na koniec upewnij się, że jasno określiłeś budżet, czas realizacji projektu, daty dostarczenia pierwszych szkiców, jak i gotowego logo.

 

 

Zobacz także: [Infografika ENG] Jak projektować logo? Przewodnik krok po kroku cz.1

 

 

Krok drugi: Szkic

Choć wiesz, że Twoje logo zostanie ostatecznie ukończone cyfrowo, używając komputera, zawsze dobrze jest zacząć tworzyć pierwsze szkice piórem lub ołówkiem na papierze. Nie ulegaj pokusie, aby ominąć ten krok; bazgroły są zabawną i niezbędną częścią projektu.

 

Nie ograniczaj się tylko do kilku możliwości. Spróbuj stworzyć jak najwięcej szkiców. Użyj pustego arkusza papieru – lub kilku arkuszy, jeśli czujesz taką potrzebę – i wypełnij go. Niektórzy projektanci lubią dzielić papierem na kilka mniejszych części i wypełnić każdy z nich innym projektem. Inni wolą wypełnić kartkę projektami nie tworząc żadnych „granic”. Ważne, abyś dostosował technikę do swojego indywidualnego, kreatywnego myślenia.

 

Dzięki kreatywnemu briefowi, który stanowi podstawowy zarys tego, jaki będzie projekt docelowy logo, w tym niektóre szczegóły, które należy uwzględnić, nie bój się myśleć nieszablonowo na tym etapie. Załóżmy, że klient zaproponował logo, które zawiera krój pisma jako część projektu. Z pewnością chciałbyś stworzyć pomysły zgodne z sugestią klienta, jeśli jednak wpadniesz na pomysł, który nie używa kroju pisma, ale nadal możesz przekazać insight, spróbuj koniecznie pokazać tę wersję klientowi. Prawdopodobnie i tak przedstawisz mu kilka wersji projektów do zatwierdzenia, może akurat przekonasz go do swojej wizji 🙂

 

To dobry etap, w którym możesz rzucić okiem na inne projekty, aby zaczerpnąć trochę inspiracji. Kopiowanie projektów nie jest dobrym pomysłem, ale z pewnością można się wiele nauczyć i sprawdzić, co działa u innych.

 

Pod koniec tej fazy powinieneś mieć dość dobry pomysł na klika dobrych projektów. W kolejnej części dowiesz się, między innymi, jak dobierać kolory i fonty 🙂

 

Artykuł dzięki uprzejmości: https://www.logodesign.net/ultimate-step-guide-logo-design