Obecnie reklama i marketing są bardzo dostępne dla małych i średnich firm, które mają ograniczony budżet.

 

Jak pisać teksty, aby zdobyły popularność w mediach społecznościowych?

Jak pisać teksty, aby zdobyły popularność w mediach społecznościowych?

 

Dzięki Internetowi, rozwojowi mediów społecznościowych oraz różnorodności kanałów informacyjnych, każdy może łatwo dotrzeć do odbiorców bez drogich reklam prasowych i telewizyjnych. Niezbędny jest tylko skuteczny komunikat, który zwróci ich uwagę.

 

Coraz więcej czasu spędzamy w Internecie

W ciągu dnia aż 30 procent czasu, który spędzamy w Internecie, poświęcamy na media społecznościowe. Copywriter, który zajmuje się prowadzeniem konta firmy w social mediach, ma przed sobą dość trudne zadanie. Jak wzbudzić zainteresowanie i zaangażowanie odbiorów, jak dotrzeć do ich szerokiego grona, zbudować spójny wizerunek firmy i tworzyć ciekawe treści?

 

Wpisy w social media- reguła 4 C

W marketingu występuje „Koncepcja 4P”, czyli product, price, place, promotion. Natomiast w copywritingu jest ,,Zasada 4C”. Polega ona na tym, że wpis musz być: clear (jasny), concise (zwięzły), compelling (atrakcyjny) oraz credible (wiarygodny). To najlepsza metoda, jeżeli chodzi o Twittera, bo jest tak bardzo mało czasu i miejsca, aby zainteresować odbiorcę. Musi on od razu wiedzieć, co masz do zaoferowania i czy jest to dla niego atrakcyjne.

 

Reguła 4 U

Reguła 4 U oznacza, że Twój wpis powinien być: useful (użyteczny), urgent (ważny), unique (wyjątkowy) oraz ultra-specific (szczegółowy). Tutaj potrzebne są już większe nakłady pracy i dokładniejszy reseach. Jednak jest to bardzo dobrze zainwestowany czas. Najczęściej użytkownicy przekazują dalej teksty, które są krótsze niż 500 słów lub dłuższe niż 800 słów (analizy i poradniki).

 

Cliffhangery- co to takiego?

To trochę jak film z otwartym zakończeniem. Jeżeli jako autor nie dajesz odbiorcom od razu gotowego rozwiązania, to wzbudzasz ich zainteresowanie. Na pewno, choć kilka razy widziałeś w Internecie takie nagłówki jak: : „Jak zdobyć…?”, czy „Jak sprawić, żeby…?”. Tak najczęściej zaczynają się artykuły poradnikowe, które są chętnie szukanie przez użytkowników w wyszukiwarce Google. To właśnie są wspomniane wcześniej „cliffhangery”. Mogą to być również nagłówki w stylu „clickbait”, których zadaniem jest zaciekawienie odbiorcy.

Przykład takiego nagłówka to: ,,Czy firma xy zniknie z rynku?” lub ,,Szykuje się gospodarcza katastrofa”. Najczęściej z takiego tytułu nie wynika nic konkretnego i użytkownik, jeżeli chce się dowiedzieć więcej, musi kliknąć nagłówek. Jest to bardzo skuteczna strategia, ponieważ każdemu zdarza się na to ,,złapać”. Czasami nawet kilka razy dziennie.