Dużo mówi się o zasadach pisania tekstów na strony internetowe, artykułów sponsorowanych, czy angażujących wpisów na Facebooku. Niewiele informacji (szczególnie w polskim internecie) można znaleźć na temat dobrych praktyk copywritingu na Instagramie.

A przecież to najszybciej rosnąca i rozwijająca się platforma social media na świecie! Mamy dla Ciebie krótki poradnik. Co możesz zrobić, by lepiej pisać treści na Instagram.

 

Hashtagi – jak właściwie ich używać?

Hashtagi – zupełnie nie przyjęły się na Facebooku, na Instagramie natomiast świecą triumfy. I warto ich używać, bo to najłatwiejszy sposób na pozyskanie nowych followersów. Jakie hashtagi wybierać, by przyciągnąć odbiorców? Rada jest jedna i bardzo prosta – jak najlepiej dopasowane do zdjęcia! Nie najpopularniejsze, nie przypadkowe, nie takie same pod każdym zdjęciem, a indywidualnie przemyślane i dobrane do każdej publikacji. I jeszcze jedno! Nie stosuj zbyt wielu hashtagów. To, że Instagram pozwala na użycie 30, nie oznacza, że musisz w pełni wykorzystywać tę możliwość. Umiar, umiar przede wszystkim.

Opisy – jak je tworzyć?

Tak, żeby zaangażować. Pamiętaj, że im więcej odbiorców „zaserduszkuje” lub skomentuje Twój post, Tym więcej osób go zobaczy. Twórz więc opisy zdjęć w taki sposób, by sprowokować reakcję. Nie podpowiemy Ci natomiast, czy lepiej tworzyć długie, czy krótkie podpisy pod zdjęciami – to wszystko zależy od Twojej publiczności i specyfiki kanału, jaki prowadzisz. Jedni odbiorcy docenią krótki, błyskotliwy tekst, inni będą woleli przeczytać dłuższy, merytoryczny opis.

Emotikony – używać, czy nie?

Ten dylemat dotyczy najczęściej copywriterów, którzy prowadzą firmowe profile na Instagramie. Czy wypada używać emotikon np. w komunikacji banku? Czy w ogóle warto je stosować na profilach klientów? Odpowiedź jest jedna – warto! Na Instagramie komunikacja w przeważającej liczbie przypadków prowadzona jest w luźny, nieformalny sposób. W takich wpisach emotikony są jak najbardziej wskazane – byle nie było ich za dużo. Umiar, przede wszystkim umiar. 🙂