Analityka internetowa to nie tylko Google Analytics. Istnieją również inne narzędzia, które są w stanie pomóc nam zrozumieć zachowania klientów.
Jednym z lepszych (w mojej skromnej ocenie), jest Hotjar.
Co to właściwie jest?
Jest to narzędzie, które pozwala nam analizować ruch na stronie internetowej. Dzięki Hotjarowi jesteśmy w stanie optymalizować nasz UX. Większość statystyk pokazana jest w formie graficznej.
Właściwości Hotjara
Hotjar posiada kilka możliwych opcji analiz. Najczęściej używane to tzw. ”heat maps” oraz ”recording’. Jedna i druga opcja sprawdza, w którym miejscu na naszej stronie użytkownicy spędzili najwięcej czasu. W przypadku heat maps, pokazana jest mapa z odcieniami kolorów. Natomiast recording pokazuje nam tzw. ‚pova’, czyli widzimy ekran oczami klienta.
W następnej części postaram się przybliżyć wam więcej skomplikowanych opcji oraz zająć się bezpośrednio konfiguracją tego narzędzia