Analityka Internetowa w innym wydaniu

Analityka internetowa to nie tylko Google Analytics. Istnieją również inne narzędzia, które są w stanie pomóc nam zrozumieć zachowania klientów.

 

Analityka internetowa - Hotjar
Analityka internetowa – Hotjar

Jednym z lepszych (w mojej skromnej ocenie), jest Hotjar.

 

Co to właściwie jest?

 

Jest to narzędzie, które pozwala nam analizować ruch na stronie internetowej. Dzięki Hotjarowi jesteśmy w stanie optymalizować nasz UX. Większość statystyk pokazana jest w formie graficznej.

 

Właściwości Hotjara

 

Hotjar posiada kilka możliwych opcji analiz. Najczęściej używane to tzw. ”heat maps” oraz ”recording’. Jedna i druga opcja sprawdza, w którym miejscu na naszej stronie użytkownicy spędzili najwięcej czasu. W przypadku heat maps, pokazana jest mapa z odcieniami kolorów. Natomiast recording pokazuje nam tzw. ‚pova’, czyli widzimy ekran oczami klienta.

 

W następnej części postaram się przybliżyć wam więcej skomplikowanych opcji oraz zająć się bezpośrednio konfiguracją tego narzędzia

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz