Anaityka internetowa w innym wydaniu #2

Hotjar jest to narzędzie analityczne, które pozwala analizować ruch na stronie internetowej.

 

Jak działa Hotjar?
Jak działa Hotjar?

 

Jego główne narzędzia to mapy cieplne oraz nagrywanie obrazu z perspektywy użytkownika.

 

Jak to działa w praktyce?

 

Hotjar w opcji map ciepła zlicza kliknięcia użytkowników na naszej stronie internetowej. Podstawą jest wgranie pixela w kod strony. W zależności od wykupionego pakietu można przeprowadzić próbę na różnych wielkościach grup użytkowników. Mapy ciepła są nam w stanie pokazać, które części naszej strony najbardziej przyciągnęły uwagę użytkowników, a które nie. Hotjar pokazuje ruch na stronie kolorami, od niebieskiego do czerwonego. Obszary pomarańczowe/czerwone były najbardziej klikane.

 

Co z Recordami?

 

Właśnie co z recordami? Nagrywanie pova  pozwoli nam zobaczyć dokładny ruch myszką oraz obraz widzianego z perspektywy potencjalnego klienta. Możliwe, że w mapach ciepła jedno miejsce było bardziej klikane, natomiast wzrok zatrzymał się na zupełnie innym miejscu. Jest to raczej niewielki odsetek użytkowników, niemniej jednak warto znać ich perspektywę. Kolejną ważną informacją jest przykładowo sposób wypełniania formularza. Możliwe, że niektóre pytania są niejasne i użytkownik nie był pewien jakie działania ma podjąć. Oznacza to może, że ścieżka dojścia do produktu/usługi jest źle opisania. Ilość nagrań zależy od wykupionego pakietu, jest to dokładnie ten sam ‚case’ co z mapami ciepła.

 

Warto jest łączyć obie z tych opcji w celu uzyskania satysfakcjonujących Was wyników. W kolejnej części przybliżę jeszcze bardziej zaawansowane opcje, które możecie wykorzystać do polepszenia jakości Waszej strony 🙂

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz